سرویس موسیقی هنرآنلاین: آلبوم‌های "رازآلود" و "اشراق" ساخته کاوه میرحسینی نوازنده سازهای ضربی چهارشنبه 16 مرداد توسط نشر تلسک منتشر شد.

میرحسینی درباره این آلبوم‌ها گفت: "رازآلود" برای کوارتت زهی رسپینا تنظیم و ساخته شده است و اولین قدم برای این کوارتت در کارنامه من به‌حساب می‌آید. این کار شامل چهار قطعه با نام‌های "ضجه"، "تشویش"، "ذکر مصیبت" و "رقص جن" است که در آن با نگاهی به موسیقی مقامی و از سوی دیگر موسیقی دستگاهی، به شکلی رمزگشایی می‌کند.

نوازنده ارکستر سمفونیک تهران ادامه داد: هنر مشرق زمین، سرشار از ناگفته‌ها و راز و رمزهایی است که در طى سالیان و به دلیل شرایط تاریخى، زیر خروارها خاک مدفون شده است. ایران، خورشید طلایىِ شرق، با تاریخ و فرهنگ شگرفش قصه‌اى ناشناخته است که راوى آن معمارى‌ها، نگارگری‌ها، شعر و ادبیات، فرش‌ها، موسیقی و غیره است.

میرحسینی در توضیح آلبوم دوم خود گفت: آلبوم "اشراق" به شکل متفاوتی از "رازآلود" منتشر شده است، اما هر دو آلبوم تم یکسانی دارند.

سرپرست آنسامبل کانتوس اضافه کرد: جدا از این دو آلبوم‌ یک قطعه دوئت به نام "مکاشفه" برای سازهای ویولن و ویولن‌سل نوشته‌ام که قرار است آن را در آنسامبل کانتوس اجرا کنیم. علاوه‌ بر این یک کار تنبک هم برای ارکستر سمفونیک تهران دارم. احتمالاً یک کار هم برای ارکستر زهی خواهم داشت.

میرحسینی گفت: اگر برنامه‌ریزی‌ها درست و طبق برنامه پیش رود اواخر پاییز امسال اجرای صحنه‌ای خواهیم داشت.

جشن امضای دو آلبوم "رازآلود" و "اشراق" پنجشنبه 17 مرداد در خانه موزه بتهوون برگزار می‌شود. در این مراسم که با حضور تعدادی از هنرمندان برگزار می‌شود، محمدرضا درویشی آهنگساز و محقق سخنرانی می‌کند. همچنین گروه کوارتت زهی رسپینا و گکچه باهار آیتون نوازنده ویولن‌سل از ترکیه به اجرای موسیقی می‌پردازد.