سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "در اتاق باد می‌وزد" به نویسندگی امیر نجفی و کارگردانی سجاد تابش از 14 مردادماه ساعت 19:30 در تئاتر هامون روی صحنه است و  فرشته صدر عرفایی و سارا محمدی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

سجاد تابش در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری نمایش "در اتاق باد می‌وزد" گفت: حدود دو سال پیش با امیر نجفی نویسنده نمایشنامه، صحبت‌هایی داشتیم مبنی بر اینکه علاقمندم تا نمایشی با موضوع اینکه انسان به فراخور موقعیت، شرایط و منافع شخصی دچار تغییر موضع می‌شود را روی صحنه آورم اما به گونه‌ای به دور از کلیشه‌ها. در نظر داشتم در این نمایش انسانی خاکستری داشته باشیم که بنا به شرایط موضع خود را تغییر می‌دهد.

او در ادامه افزود: امیر نجفی نمایشنامه را نوشت و آن را در جشنواره تئاتر دانشجویی اجرا کرد و اکنون من نیز پس از دو سال که آن را در ذهنم مرور می‌کردم و دو ماه تمرین، در تئاتر هامون به صحنه آورده‌ام.

بازیگر نمایش "رویای یک شب نیمه تابستان" درباره داستان نمایش "در اتاق باد می‌وزد" عنوان کرد: این نمایش قصه خوابگاه دانشجویی است که دانشجو و مسئول خوابگاه در ارتباط با جنینی که در سرویس بهداشتی خوابگاه پیدا شده است با یکدیگر وارد چالشی می‌شوند...

تابش درباره سبک و فضای اجرایی این نمایش خاطرنشان کرد: به منظور اجرای این اثر فضای انتزاعی را برای خودم تعریف کردم که به نظرم نمی‌توان آن را در قالب خاصی دسته‌بندی کرد و آن را با المان‌های ذهنی خود اجرا می‌کنم.

او درباره طراحی صحنه این اثر نمایشی یادآور شد: در نظرم داشتم به منظور طراحی صحنه فضای یک اتاق را تداعی کنم. این اتاق با نور و قاب‌های نامنظم و نامتقارن که بخشی  از آن‌ها از سقف آویزان است، فضایی انتزاعی و تجربی را شکل داده است. جدا از اتاق که فضایی رئالیستی دارد، نور و سایه‌هایی که در صحنه تعبیه شده منجر به آن شده تا بیش از 2 کاراکتر در صحنه دیده شود؛ نور و سایه فضا را بزرگ‌تر و جهان شمول و کمی مرتبط با جامعه امروز می‎کند.

بازیگر فیلم سینمایی "لانتوری" با اشاره به اینکه موسیقی نمایش ضمن اینکه ملودیک است اما کاملاً صنعتی‌ست، گفت: موسیقی در این نمایش از آنچه شناخته شده است فاصله دارد. در نظر داشتم تا تماشاگر با کلیپی در این اثر مواجه شود و موسیقی تنها جنبه سرگرمی، ریتمیک و تزئینی نداشته باشد. موسیقی در این نمایش بسیار حائز اهمیت است و درام قصه را از ابتدا تا انتها پیش می‌برد.

تابش درباره مکان و زمان اتفاقات این اثر نمایشی یادآور شد: مکان این نمایش ایران است اما اینکه چه منطقه‌ای از ایران و در چه تاریخ و زمانی است، مشخص نیست چراکه در نظر داشتم تماشاگر را به صورت کلی‌ و ملموس‌تر درگیر اتفاقات کنم.

سجاد تابش در پایان صحبت‌هایش گفت: قرار بر این بود تا این نمایش 13 مرداد ماه روی صحنه برود اما به دلیل اینکه بخشی از دکور و مسائل فنی و تکنیکی نمایش آماده نبود، ترجیح دادم مخاطب به تماشای یک اثر ناقص ننشیند و اجراها از 14 مرداد ماه آغاز شد و از این طریق از تماشاگرانی که بلیت این نمایش را در تاریخ 13 مرداد ماه تهیه کرده بودند، عذرخواهی می‌کنم.

دیگر عوامل نمایش عبارتند از: تهیه‌کننده: خیام وقار کاشانی، مدیر تولید: آرمان خوزستانی، گروه کارگردانی: غزاله زینالی اقدم و سارا سرابی، موسیقی: بابک کیوانی، طراح پوستر و گرافیک: مهدی طالقانی، طراح صحنه: پریشاد مستوفی، مشاور و ساخت صحنه: علی پوراحمدیان، طراح نور: فرشاد نصیری، طراح لباس: سینا ایرانپور، ساخت تیزر و موشن گرافی: برنا اعتمادی و محمد نوحی، عکاسان: سارا ثقفی و حسام خوانساری و روابط عمومی: مریم رود بارانی.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.