به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، گروه کر و ارکستر بزرگ 120 نفره آوای شفق به سرپرستی و خوانندگی حسین ضروری، رهبری وحید علیپور و مدیریت ارکستر محمدرضا پیرجانی 26 مردادماه ساعت 21:30 در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

در توضیح برنامه پیش رو آمده است؛ حسین ضروری بیش از 12 سال سابقه تدریس آواز کلاسیک و پاپ را دارد و مدیر و مؤسس بخش موسیقی موسسه فروغ فرزانگان هنر با مجوز تولید، نشر و توزیع آثار موسیقیایی و برگزاری کنسرت و عضو کانون خوانندگان آواز کلاسیک خانه موسیقی است.

او در کارنامه هنری خود رهبری و خوانندگی گروه‌های مختلف هنری همچون؛ کر و ارکستر آوای شفق، کر کانون پرورش فکری کودک و نوجوان مرکز 15، رهبری گروه کر ارکستر نوای صلح، خوانندگی ارکستر ارسباران، آهنگساز برگزیده در 10 جشنواره معتبر تئاتر همچون جشنواره فجر، ماه، تئاتر شهر، تئاتر دانشگاهی و آهنگسازی بیش از 50 اثر تئاتر و ده‌ها فیلم نیمه بلند و کسب رتبه اول تا سوم جشنواره‌های مختلف هنری و انجام اجراهای متعدد در قالب کنسرت و همایش‌های ملی در سالن‌هایی مختلف هنری را دارد.

ضروری ارکستر آوای شفق را در سال 1391 تأسیس کرد که تاکنون کنسرت‌های متعددی را در سالن‌هایی چون ایوان شمس، تالار اندیشه حوزه هنری، سالن محک، ارسباران و... برگزار کرده است. ارکستر آوای شفق در حال حاضر یکی از ارکسترهای بزرگ مستقل و فعال کشور محسوب می‌شود.

وی سال‌های زیادی است در زمینه اجرای قطعات فولکلوریک آذری فعالیت دارد و در این کنسرت و کنسرت‌هایی که سابق بر این داشته است تلاش کرده که موسیقی فاخر را با المان‌های مدرن درآمیزد.

در این کنسرت فضای حاکم بر قطعات فولکلور-کلاسیک و عمده قطعات را آثار آذری تشکیل می‌دهد.

حسین ضروری تعدادی از ساخته‌های خود را نیز در این کنسرت اجرا می‌کند و عمده تنظیمات ارکسترال قطعات را خود او انجام داده است و همچنین تعدادی از قطعات توسط محمدرضا پیرجانی مدیر ارکستر آوای شفق تنظیم شده است.

یکی از قطعات این کنسرت؛ حاصل تلفیق دو قطعه دامنکشان و ساری گلین است که برای اولین بار توسط یک خواننده با دو زبان فارسی و آذری اجرا می‌شود.

همچنین در این اجرا به‌جز قطعات آذری تعدادی از آثار استاد محمد نوری و یک قطعه کلاسیک ایتالیایی نیز اجرا می‌شود.

وحید علیپور رهبر قطعات آذری که سابقه همکاری با ارکستر ملی ایران، ارکستر باکو و چندین ارکستر دیگر را داشته است رهبری این اجرا را بر عهده دارد. در این کنسرت نوازندگانی چون دانیال جورابچی، آرمین قضاتی، محمدرضا پیرجانی، مهران امیر اصلانی، مهرداد محمودی، کورش کشاورز، نیلوفر کامیابی، رکسانا ریحانیان، فرامرز جوادی و پروانه انارکی و ... ارکستر را همراهی می‌کنند.