سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "کات داگ" به نویسندگی و کارگردانی مصطفا فراهانی از 14 مردادماه ساعت 21 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان روی صحنه است و بازیگران این اثر نمایشی شایلین اسدالهی، بهراد سلاح‌ورزی، مهان عرافی، پویا عربگری، محسن قزل‌سفلو و کیمیا کاوند هستند.

مصطفی فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری نمایش "کات داگ" گفت: ایده این کار از یک اتفاق واقعی افتاد؛ چندی پیش ما به فیلمبرداری اثری مشغول بودیم که حاشیه‌ای برای آن پیش آمد و جرقه اصلی نگارش این متن در ذهن من شکل گرفت. فرم اجرایی را نیز پیشتر در ذهن داشتم که آن ایده و این فرم را تلفیق کردم و در نهایت به این اثر نمایشی رسیدم که اکنون روی صحنه است.

او در ادامه افزود: نمایشنامه در طی روند تمرین، صحنه به صحنه نگاشته شد و بازیگران براساس صحنه‌های جدید پیش رفتند و اینگونه این نمایش به سرانجام  رسید. تمرینات نمایش حدود 9 ماه به طول انجامید که در پنج‌ماه ابتدایی به پایان‌بندی دیگری رسیدیم که با پایان‌بندی کنونی متفاوت است.

این کارگردان درباره خلاصه داستان این اثر نمایشی خاطرنشان کرد: گروهی در یک تئاتر مشغول ساخت فیلمی هستند. فیلم دارای داستان و فضایی مستقل است که با داستان و فضای خارج از فیلم کاملاً متفاوت است اما رفته رفته فضای فیلم بر فضای نمایش تاثیر می‌گذارد و آن‌را دستخوش تغییرات عجیبی می‌کند.

او درباره سبک و فضای اجرایی نمایش "کات داگ" عنوان کرد: فضای این نمایش فرمال، معمایی و رازآلود و دارای پیچیدگی‌های داستانی است. این اثر تلفیقی از ترفند و امکانات سینمایی و تئاتری است.

فراهانی درباره طراحی صحنه این نمایش گفت: این نمایش دارای دکوری است که این باور را برای مخاطب ایجاد می‌کند که اینجا فضای یک خانه است که در آن فیلمبرداری انجام می‌شود اما در انتهای نمایش تماشاگر متوجه می‌شود که این مکان یک خانه نیست.

او درباره موسیقی این اثر یادآور شد: طراح موسیقی این نمایش را هانی عبدالمجید انجام داده است و طی مذاکراتی که با هم داشتیم قرار بر این شد تنها برای فضاسازی کار، موسیقی به صورت آمبیانس و افکت باشد.

مصطفا فراهانی در پایان گفت: گروه نمایش ما زمان زیادی را به تمرینات این اثر اختصاص داده است که سرشار از اتفاقات تلخ و شیرین بود. اما حادثه‌ای که ما را بسیار تحت تاثیر قرار داد از دست دادن یکی از بازیگران این نمایش بود؛ ما یکی از بازیگران‌مان به نام دلارام هاشمی را ده روز پیش از اجرا از دست دادیم که این واقعه‌ای بود که ما را بسیار تحت تاثیر قرار داد.     

دیگر عوامل نمایش "کات داگ" عبارتند از: طراح پوستر و گرافیک: سیدمحمد مساوات، مجری طرح: ایمان اشراقی، مدیر تولید: آرمان خوزستانی، طراح صحنه: پوریا اخوان، طراح صدا: هانی عبدالمجید، مشاور لباس: سمانه احمدی مطلق، طراح نور: علیرضا میرانجم، موشن گرافی: محمد نوحی، تصویر: عمران هاشمی، دستیار کارگردان و برنامه ریز: پریسا احراری، طراح گریم: تینا بخشی، مجریان گریم: سپیده رضایی و علیرضا رنجبر، تیزر: مریم دیهول و عکاس: سارا ثقفی.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.