سرویس تجسمی هنرآنلاین: این هنرمند جوان که به جای دستان خود، با دهانش نقاشی می‌کند، درباره نحوه کار خود می‌گوید: " 7 سال است که در آتلیه فام زیر نظر استاد هادی تقی زاده به جستجو در حوزه نقاشی، به درک رنگ و فرم و سپس تبدیل آنها به تصورات شخصی‌ام با تکنیک آبرنگ و اکرلیک با ابزار پدید آمده برای نقاشی با دهان مشغولم. کلام را به تصویر تبدیل می‌کنم زیرا تصویر زیباترین گستره ایست که من را  به جهان وصل می‌کند."

سمانه احسانی‌نیا که او بر اثر تصادف مدتی طولانی در آسایشگاه معلولین فیاض بخش مشهد زندگی کرد، هنر را برگزید تا مسیر زندگی‌اش را هنرمندانه تغییر دهد. در این مسیر او توانست موفقیت‌های زیادی به دست آورد که از آن جمله می‌توان به دریافت بورسیه انجمن جهانی حمایت از نقاشان دهان و پا در اروپا(١٣٩٧)،دریافت تندیس کنگره زنان موفق ایران،زمستان ۹۵(دانشگاه شهید بهشتی تهران)، دریافت تندیس برندینگ هنری زمستان۹۶(کاخ نیاوران)،  دریافت گواهینامه دوره آموزشی بین‌المللی ایزو 10668 برندینگ از کمپانی DNWاتریش تحت اعتبار ASCBو... اشاره کرد.

او نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی در گالری آبان مشهد، گالری آسمان مشهد، فرهنگسرای نیاوران، فرهنگسرای ملل، مجموعه گردشگری باغ گیاه‌شناسی مشهد و... داشته و آثارش در سال 97 در کره جنوبی نیز به نمایش درآمده است.

گالری مهر هنر از 13 تا 18 مردادماه (ساعت 11 تا 20) میزبان نمایشگاه آثار نقاشی سمانه احسانی نیا است. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی میدان تجریش، خیابان دزاشیب، خیابان شهید کبیری پلاک 135 مراجعه کنند.