به گزارش هنرآنلاین، بیست و هفتمین صد اثر صد هنرمند، رویداد تابستانی گالری گلستان که از آن به عنوان قدیمی‌ترین رویداد تجسمی بخش خصوصی ایران یاد می‌شود امسال با مشارکت 228 هنرمند، با استقبال شایان توجه هنردوستان روبرو شد. عصر یازدهم مرداد حجم این استقبال چنان بود که دروس و خیابان کماسایی که گالری گلستان در آن واقع است قفل شده بود و پلیس برای برقراری نظم ترافیکی مجبور به مداخله شد.

بر اساس اعلام لیلی گلستان، مدیر گالری گلستان و طراح این رویداد در روز افتتاحیه 32 کار در مجموع به مبلغ 130 میلیون تومان به فروش رسید.

ویژگی خاص این دوره این است که از نام‌های شناخته شده هنر، فقط شمار اندکی اثر ارائه شده و صد اثر صد هنرمند بیست و هفتم، جوانانه‌تر و شهرستانی‌تر از همیشه عرضه شده است، تا آن سان که مخاطبان و خریداران برای نخستین بار با بسیاری از نام‌ها آشنا می‌شوند.

این روزها برای بیش از دو هفته، دیوارهای گالری گلستان پوشیده از قاب‌های کوچکی است که تصاویر رنگارنگ در آن‌ها خودنمایی می‌کند. تنوع آثار از سبک‌ها تا رویکردهای مختلف چشم را می‌آراید. طبیعی ست در ابتدا نگاه مخاطب به سوی آثار آشنا برود: تم خاص پرویز کلانتری، مناظر آبرنگ محمد ابراهیم جعفری، منظره کویری غلامحسین نامی، خط نستعلیق جلیل رسولی و قطعه شکسته نستعلیق یدالله کابلی،اثر نصرالله افجه‌ای، نقاشی خاص نصرت‌الله مسلمیان… اما تعدد آثار جوانان آن سان است که نگاه شما را می‌رباید.

به نظر می‌رسد تئوری گالری گلستان برای ترغیب و تشویق مردم و مخاطبان هنر برای خرید اثر هنری اصل با قیمت‌های ارزان و مناسب در این نمایشگاه نهادینه شده است.

در صد اثر صد هنرمند بیست و هفتم آثار گران‌قیمت، کم‌تر از همیشه است. در حالی که قیمت‌ها از یکصد و پنجاه هزار تومان شروع می‌شود و از این منظر هم قدرت انتخاب بسیاری در اختیار خریدار قرار می‌دهد. تک اثری از زنده‌یاد پرویز کلانتری با قیمت هشتاد میلیون تومان رکورددار قیمت است اما پس از  آن گران‌ترین کار نقاشی هفتاد میلیون تومان است، اثری از محمدابراهیم جعفری. در میان مجسمه‌ها نیز کمترین مبلغی که قیمت‌گذاری شده دویست هزار تومان است و بیشترین مبلغ مجسمه متعلق به اثری از محمد نعیمی به مبلغ هشت میلیون تومان است. در کنار این‌ها چند اثر خط و نقاشی‌خط هم به نمایش و فروش است اثری از یدالله کابلی با ارزش 10 میلیون تومان بیشترین قیمت را در آثار ‌خط دارد و دو اثر از نصرالله افجه‌ای و جلیل رسولی نیز به قیمت هفت میلیون تومان قیمت‌گذاری شده و کمترین قیمت در میان آثار خوشنویسی یک میلیون تومان است.

بنا به رسم این رویداد هر اثری که به فروش می‌رود از روی دیوار برداشته و اثر دیگری از آن هنرمند جایگزین می‌شود. از این رو نمایشگاه صد اثر صد هنرمند هر چند روز یک بار نو و تازه می‌شود و علاقه‌مندان و خریداران می‌توانند بار دیگر از آن دیدن و خرید کنند.

صد اثر صد هنرمند تا 30 مرداد در گالری گلستان ادامه دارد. نشانی گالری گلستان، خیابان دروس، خیابان کماسایی، شماره 34 هست.