به گزارش هنرآنلاین، این نمایشگاه حاصل پژوهشی کتابخانه‌ای و گفت‌وگو محور بوده که از لحاظ اهداف، بنیادی و از لحاظ اهمیت و روش، اسنادی و تاریخی است. این پژوهش به کوشش سمیرا سبزی گردآوری شده و در کتابی به نام "تاریخ عکاسی در همدان" منتشر شده است. "سمیرا سبزی" عکاس، خبرنگار، پژوهشگر و فعال حوزه‌ی اجتماعی همدان است.

در این نمایشگاه 44 قطعه عکس به نمایش گذاشته خواهد شد. این عکس‌ها توسط عکاسان ایرانی و خارجی دوره قاجار و اوایل پهلوی به تصویر کشیده شده‌اند و از منابع مختلفی چون آلبوم خانه‌ی کاخ گستان، آرشیو کتابخانه‌ی مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران، آرشیو سازمان اسناد و کتابخانه‌ی ملی غرب کشور، آرشیو کتابخانه‌ی دانشگاه هاروارد و دیگر مراکز آرشیو عکس تاریخی گردآوری شده است.

قابل ذکر است، هم‌زمان با گشایش نمایشگاه عکس تاریخی "|کهن قاب همدان" مراسم رونمایی از کتاب "|تاریخ عکاسی در همدان" نیز برگزار خواهد شد. این کتاب به معرفی هنرمندان، عکاسی‌‌های شاخص و عکاسخانه‌ها، آغازگرهای عکاسی در همدان و کسانی که در تاریخ عکاسی همدان نقش داشتند، پرداخته است که توسط حوزه هنری استان همدان چاپ شده است.

علاقه‌مندان برای بازدید نمایشگاه می‌توانند تا روز پنج‌شنبه 7 شهریور 1398 در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 تا 13 و 14 تا 18 و پنج‌شنبه از ساعت 9 تا 13 به موزه عکسخانه شهر واقع در میدان هفتم تیر، میدان بهار شیراز، بوستان بهار شیراز مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88848993 تماس بگیرند یا به نشانی اینترنتی موزهwww.iranphotomuseum.com  مراجعه کنند.