سرویس سینمایی هنرآنلاین: از چهارشنبه پیش فیلم "قسم" به کارگردانی محسن تنابنده به جمع فیلم‌های در حال اکران پیوست و در دو روز اول اکران تنها 150 میلیون و 385 هزار تومان فروخت.

"قسم" فیلمی است درباره سوگند قسامه و مهناز افشار، سعید آقاخانی، مهران احمدی و حسن پورشیرازی در آن بازی می‌کنند.

"قصر شیرین" به کارگردانی رضا میرکریمی که چهارشنبه دوم مرداد اکران شد، تاکنون 969 میلیون و 614 هزار تومان به دست آورده است. فیلم روایتی است از زندگی جلال مرادی که در طی تصادفی خانواده‌ای را به قتل می‌رساند، اما تصادف در دادگاه غیر عمد شناخته می‌شود. او پس از گذراندن دوران حبس، همسر و فرزندانش را ترک کرده و به شهر دیگری می‌رود، حالا پس از دو سال به شهرش بازمی‌گردد چرا که همسرش دچار مرگ مغزی شده و او باید به وضعیت دو فرزندش سروسامانی بدهد. در این فیلم حامد بهداد، ژیلا شاهی، یونا تدین، نیوشا علیپور به ایفای نقش می‌پردازند.

"سرکوب" به کارگردانی رضا گوران نیز که هم‌زمان با "قصر شیرین" از چهارشنبه دوم مرداد روی پرده سینماها رفت،  در مدت مشابه 336 میلیون و 639 هزار تومان فروش داشته است. در این فیلم باران کوثری، سارا بهرامی، پردیس احمدیه، الهام کردا، رؤیا افشار، جمشید هاشم‌پور و آرتین گلچین به ایفای نقش می‌پردازند.

فیلم کودکانه "تپلی و من" ساخته حسین قناعت در 9 روز اول اکران 315 میلیون و 554 هزار تومان فروخته است. حسن معجونی، سامیار محمدی، میترا حجار، سیروس گرجستانی، یوسف تیموری، نادر سلیمانی، رامین ناصرنصیر، مرتضی زارع، عباس محبوب، شیدا مؤدب، امید شهباز محمدی و کیان علی پناه بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

"نیوکاسل" به کارگردانی محسن قصابیان در سه هفته 950 میلیون و 643 هزار تومان فروش را پشت سر گذاشت. این فیلم روایتی است از فرید که 9 صبح باخبر می‌شود صاحب عمارت قدیمی که در آن زندگی می‌کنند نه شب به فرودگاه می‌رسد. حالا او و ساکنینی که فرید بدون اطلاع صاحب‌خانه، آن‌ها را به عمارت آورده، تنها دوازده ساعت فرصت دارند تا خانه را خالی کنند اما ... بهرام افشاری، سحر قریشی، حمید گودرزی، نسرین مقانلو، نیما شاهرخ‌شاهی، رز رضوی، مجید شهریاری، بابک نوری، محمد ذوقی، رضا نبیلو، ندا حسینی، با حضور رضا ناجی، داریوش اسدزاده، هنرمندی پژمان بازغی و معرفی امین مینای ترکیب بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند.

"کار کثیف" به کارگردانی خسرو معصومی در چهار هفته تنها 183 میلیون و 821 هزار تومان فروخت. این فیلم که مضمونی اجتماعی دارد روایت زندگی زوج جوانی است که مرد به دلیل مشکلات اقتصادی و بیکاری مجبور به انجام فعالیت‌هایی می‌شود که درنهایت راهی جز مهاجرت برای او باقی نمی‌گذارد، اما این تمام ماجرا نیست. در این فیلم پدرام شریفی، الهام نامی، شاهرخ فروتنیان، لوون هفتوان، رضا فیاضی، خیام وقار، مهران نائل و... به ایفای نقش می‌پردازند.

"ایکس لارج" به کارگردانی محسن توکلی در پنج هفته موفق به فروش سه میلیارد و 724 میلیون تومان شد. فیلم داستان سه جوان امروزی را روایت می‌کند که بعد از رهایی از زندان و در مسیر تحقق رؤیاهایشان، با اتفاقاتی غیرمنتظره روبرو می‌شوند. اکبر عبدی، محمدرضا شریفی‌نیا، سحر قریشی، میر طاهر مظلومی، یوسف تیموری، علی صادقی، رضا ناجی، علیرضا قادری، محمدرضا رهبری، هاوار قاسمی، احمد ایراندوست، مختار سائقی، سحر نظام دوست، اکبر اصفهانی، سپیده مراد پور و بهاره رهنما در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

"شبی که ماه کامل شد" ساخته نرگس آبیار در هشت هفته 16 میلیارد و 12 میلیون تومان به دست آورد. این فیلم روایت دختر جوانی از مناطق جنوب شهر تهران است که درگیر عشق جوانی شهرستانی می‌شود و این در حالی است که دختر به دلایلی مجبور به مهاجرت از ایران است. در این مسیر برادرش با او همراه می‌شود اما در میانه راه، اتفاقاتی برای آن‌ها رقم می‌خورد. هوتن شکیبا، الناز شاکردوست، پدرام شریفی، فرشته صدر عرفایی و آرمین حیدریان بازیگران "شبی که ماه کامل شد" هستند.

"ما همه با هم هستیم" به کارگردانی کمال تبریزی در همین مدت 10 میلیارد و 240 میلیون تومان فروخت. داستان فیلم در بستری کمدی روایت می‌شود و ماجرای سقوط یک هواپیما همراه با مسافرانی است که رازهای مختلفی دارند؛ راز‌هایی که قرار نیست تا ابد پنهان بمانند. محمدرضا گلزار، مهران مدیری، مهناز افشار، لیلا حاتمی، ویشکا آسایش، جواد عزتی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، مانی حقیقی، سروش صحت، حسن معجونی، مهران غفوریان، نادر فلاح، سیروس گرجستانی، علی شادمان، رضا ناجی، سیاوش چراغی‌پور، سام نوری، فرزین محدث، بهادر مالکی، یدالله شادمانی، مهدی حسینی نیا، شیرین آقارضاکاشی، بهزاد قدیانلو، اشپیتیم آرفی، لیدا فتح‌اللهی، شیوا بلوچی، دانیال کاظمی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

"سرخ‌پوست" ساخته نیما جاویدی در هشت هفته 12 میلیارد و 352 میلیون تومان فروخت. نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، ستاره پسیانی، آتیلا پسیانی، مانی حقیقی و حبیب رضایی نیز در این پروژه سینمایی به ایفای نقش پرداخته‌اند. قصه درباره زندانی است در یکی از شهرهای کشور که باید طی مدت زمانی کوتاه تخلیه شود، اما در میان جابه‌جایی زندانی‌ها، یک زندانی فرار می‌کند و این آغازی است برای روایتی متفاوت از زندگی.

"زهرمار" به کارگردانی جواد رضویان در شش هفته به فروش چهار میلیارد و 673 میلیون تومانی دست یافت. قصه فیلم درباره رضا مردی است که امروز به‌عنوان یک فرد ارزشی شناخته می‌شود، اما گذشته‌ای دارد که او را رها نمی‌کند و همین گذشته برای او ایجاد دردسر می‌کند... سیامک انصاری، شبنم مقدمی، شقایق فراهانی، سیامک صفری، برزو ارجمند، نسیم ادبی، علی استادی، رضا رویگری، حسین محب اهری و سیامک ادیب در "زهرمار" به ایفای نقش می‌پردازند.