سرویس مد و لباس هنرآنلاین: امین مقدم مدیر کارخانه نساجی زربافت امین درباره روند فعالیت این مجموعه در سال‌های اخیر و شرایط حاکم بر عرصه نساجی ایران به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: کارخانه نساجی زربافت امین از سال 1373 در زمینه تولید پارچه‌های فاستونی، کت‌وشلوار مردانه و انواع پارچه برای لباس زنانه، شال و روسری فعالیت داشته‌ است. در تمام این سال‌ها تلاش کردیم با به‌کارگیری تکنولوژی روز دنیا و استفاده از فناوری‌هایی همچون نانو مقیاس و نانو ذرات به سمت طراحی و تولید پارچه‌های خاص رویم.

مقدم گفت: در زرباف امین باور داریم که منسوجات با کیفیت ایرانی می‌توانند رضایت مخاطبان را در زمینه پوشاک جلب کنند. معتقدیم تجربه و دانش ما در کنار یکدیگر، محصولاتمان را به سطحی رسانده است که با انواع نمونه‌های خارجی برابری می کند. محصولاتی که نه صرفاً پارچه اولیه یک لباس، بلکه بخشی از افتخار و هویت ایرانی هستند.

او با اشاره به تولید پتوهای داخل پرواز اذعان داشت: کارخانه با بهره‌گیری از مزیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش‌های بافندگی، رنگرزی و تکمیل، پتوهای مختص داخل هواپیما با دارا بودن استانداردهای خاص، ضد آتش، ضد باکتری، سبک و دارای قابلیت تنفس و تهویه هوا را تولید و در اختیار پروازهای مختلف داخلی قرار داده‌ایم.

مدیر کارخانه نساجی زربافت امین در ادامه به مهم‌ترین آسیب‌های حوزه نساجی اشاره کرد و گفت: حمایت نکردن دولت از صنعتگران و صاحبان کارخانه‌ها و همچنین  واردات بی‌رویه و قاچاق دو معضل جدی در این بخش است و بسیاری از راهکارهای فرار از مشکلات موجود در حد شعار باقی‌مانده است.

او بیان کرد: مقطعی که با افزایش نرخ ارز مواجه شدیم فرصتی پیش آمد که تولید داخل با کاهش واردات رونق یابد، اما به‌محض پایین آمدن قیمت دلار، مجددا پارچه‌های خارجی دپوشده در خلیج‌فارس را به داخل ایران سرازیر شدند و ما امروز در بازار تهران روی پارچه خارجی راه می‌رویم.

مقدم با انتقاد از حضور پررنگ فست فشن هایی همچون "ال سی وایکیکی" اظهار داشت: با آمدن آن‌ها، خیاط‌خانه‌ها از بین رفتند و با گذشت چند سال از به وجود آمدن چنین مشکلاتی بر آنیم که خط خیاطی کارخانه را راه‌اندازی کرده و در حال تجهیز این بخش هستیم.

او افزود: یکی از موضوعاتی که برای ما حائز اهمیت است اینکه آموزش در مجموعه خود را به‌شدت موردتوجه قرار داده‌ایم و از مدیریت بخش‌ها گرفته تا بحث‌های تخصصی تلاش می‌کنیم روند فعالیت کارخانه را با علم روز دنیا به جلو پیش‌بریم.

او همچنین به استفاده از دانش نانو در بحث تولید پارچه‌های مناسب برای لباس ورزشی اشاره کرد.