سرویس معماری هنرآنلاین: این فروشگاه کتاب متفاوت و منحصر به فرد توسط گروه طراحان داخلی HMA در مساحت تقریباً 2000 مترمربع در چین طراحی و اجرا شده است. معماران در ابتدا برای طراحی این بنا، از کوه‌های بزرگ Khingan و زندگی تازه نهفته زیر برف در فصل زمستان و از بهار که زمینش بارور، آفتاب زیاد، آب فراوان و نیروی قوی این فضا، الهام گرفتند، به همین خاطر طراحان از مواد طبیعی و ساده برای ایجاد احساس گرما استفاده کردند و از چوب، ساختار فولادی و رنگ‌های زرق و برق‌دار محلی برای عملکرد فوق‌العاده و قدرتمند در این پروژه استفاده کرده‌اند.

معماران در طراحی این فروشگاه کتاب سعی داشتند تا فضای موجود با قدرت‌های جادویی مختلف پر شود؛ بر همین مبنا یکپارچه سازی و شکوفایی انواع دانش‌ها، به منظور پیشرفت و گسترش هدف اصلی است، در واقع تلاش اصلی این است که کاربران بتوانند به غیر از کتاب خواندن و یا خریداری کتاب سورپرایزهای کوچکی مانند سرگرمی‌ها، فضاهای مکث، انعکاس و تعاملات متفاوت را تجربه کنند.

در فضای اصلی، یک قفسه کتاب بزرگ دایره‌ای فضای گسترده‌ای را شامل می‌شود که به ویژگی مهم و نقش پررنگ مرکزی در فروشگاه، تبدیل شده است. این نوع طراحی سبب شده که بازدیدکنندگان می‌توانند به راحتی با گذر از پله‌ها کتاب‌ها را مورد بررسی قرار دهند و به تمامی آن‌ها به راحتی دید داشته باشند. برج کتاب بزرگ در مرکز فروشگاه کتاب، مانند درختی قوی قدرت و مفهوم زندگی را یادآور می‌شود. پنجره شیشه‌ای نور کافی را از طریق برج کتاب در مرکز حرکت می‌دهد و با ایجاد نور و سایه تنوع بصری ایجاد می‌کند.

در مقابل راه پله دایره‌ای، یک کافه کوچک در طبقه همکف قرار گرفته است و فرصتی را برای لذت بردن از قهوه در حین خرید و مطالعه کتاب مهیا ساخته است. همین‌طور نشیمن‌های تخم‌مرغی که با گیاهان پوشانده شده، ویژگی‌های جالبی را ایجاد کرده و یک فضایی صمیمی‌تر برای تعاملات به وجود آورده است. کتابفروشی با استفاده از مواد خاکستری رنگی مشخص می‌شود و در ترکیب با چوب و فلز قهوه‌ای رنگ، زیبایی در نتیجه آرامش را در محیط اطراف فراهم می‌کند.

منبع: آرل