سرویس مد و لباس هنرآنلاین: صنعت مد دومین صنعت آلاینده محیط زیست در جهان است و عواقب زیست‌محیطی صنعت پوشاک بر روی زمین بسیار شدیدتر و نگران‌کننده‌تر از بسیاری از آلاینده‌های دیگر است.

آمار سازمان غیرانتفاعی ارت پلج (Earth Pledge) نشان می‌دهد حداقل از هشت هزار ماده شیمیایی در مواد خام تولید پارچه، ۲۵‌% از آفت‌کش‌ها برای تولید پنبه غیر ارگانیک استفاده می‌شود و این موضوع آسیب‌های غیرقابل جبرانی به مردم و محیط زیست وارد می‌سازد.  گزارش‌های کارشناسان حکایت از این دارد که دوسوم از مقدار کربن منتشرشده در محیط از پوشاک ِخریداری‌شده برجای‌مانده است.

محققان، پایداری، شرایط کاری، استفاده از مواد شیمیایی، مدیریت زباله و آب را در 14 شرکت معروف پوشاک بررسی کردند و نتایج نشان داد که هیچ‌یک از این شرکت‌ها در ارزیابی اخلاقی و محیط زیست موفق نبودند.

 کارولین چن مدیر مبارزات عدالت اجتماعی سبز ایالات‌متحده اعلام کرده است مصرف‌کنندگان خواستار لباس‌هایی سازگار با محیط زیست هستند، اما بسیاری از شرکت‌ها تنها وعده پایداری و سازگاری با محیط زیست را می‌دهند.

در این گزارش توصیه‌شده افراد در موارد ضروری لباس تهیه کنند، این روند نه‌تنها موجب تولید کمتر البسه و درنتیجه کاهش آلودگی محیطی شده بلکه موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها نیز می‌شود.

برندهای ارزیابی شده در این تحقیق عبارتند از: تارگت، جان اسپرت، نایک، گپ، نوی، بنانا رپابلیک ، نورث فیس، ان تیلیور، عقاب امریکایی، رالف لورن، آبرکرومبو و فیتچ، والمرت، انترپولوژی، اربن اتفیتر و فری پیپل.