سرویس سینمایی هنرآنلاین: "محکومین" عنوان مجموعه‌ای است به تهیه‌کنندگی بهروز مفید که فصل اول آن توسط حسین قناعت و سید جمال سیدحاتمی در 30 قسمت تولید شد و در زمستان سال 96 به روی آنتن تلویزیون رفت.

در این سریال که به بحث مجازات جایگزین می‌پردازد، هنرمندانی چون لیلا زارع، پژمان بازغی، لاله اسکندری، علی شادمان، عنایت بخشی، کامران تفتی و بسیاری دیگر به ایفای نقش پرداختند و به دلیل استقبال خوبی که از این مجموعه صورت گرفت مدیران شبکه یک سیما تصمیم گرفتند فصل دوم این مجموعه تولید شود.

سیدحاتمی در گفت‌وگویی با هنرآنلاین پیش از این درباره فصل دوم سریال و موضوعات آن  نیز بیان کرد:  از آنجایی که این روزها بحث طلاق در جامعه بسیار جدی است و موضوع به روزی است از همین رو ما در فصل دوم به این موضوع پرداخته‌ایم.

حال باید دید تهیه‌کننده، کارگردان و نویسندگان این سریال دقیقا به چه عواملی پرداخته‌اند و چه نکاتی را برای آن در نظر گرفته‌اند. لیلا زارع همانند فصل اول بازیگر ثابت مجموعه "محکومین" است و در هر اپیزود با توجه به فیلمنامه، بازیگران تازه‌ای به کار اضافه می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به بیژن بنفشه‌خواه، نگار عابدی و زنده‌یاد حسین محب اهری اشاره کرد.

مجموعه تلویزیونی "محکومین 2" کاری از گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما است و قرار است در 30 قسمت 45 دقیقه‌ای از مهرماه روی آنتن شبکه یک سیما برود.