سرویس موسیقی هنرآنلاین: تالار رودکی هشتم مرداد در چهارمین روز جشنواره ملی موسیقی جوان از نوازندگان لرستانی میزبانی کرد و آن‌ها در مقابل هیئت داورانی متشکل از رضا پرویز زاده، فرج علیپور و علی‌اکبر شکارچی به رقابت پرداختند. در این روز شرکت‌کنندگان در بخش‌های آواز، کمانچه، تنبک، سرنا و دهل به صحنه رفتند.

در ابتدا کمانچه‌نوازان که به سه رده سنی الف، ب و ج تقسیم‌بندی شده بودند، به‌نوبت روی صحنه حاضر شدند و قطعات خود را نواختند.

امیررضا بهزادی، محمد امینی‌فر، حمیدرضا آذربخت، مرضیه لشنی زند، رضا کرنوکر و پویا یگانه در گروه سنی الف حضور داشتند. سپس محمد بارانی بیرانوند به‌عنوان اولین شرکت‌کننده از گروه سنی ب به روی صحنه حاضر شد و قطعات خود را اجرا کرد. پس از او به ترتیب احمد ظهری نیا، سعید پانسته، محمدامین ماسوری، ساسان جعفری و محمدرضا بارانی از این رده سنی برای اجرا مقابل داوران قرار گرفتند.

پس از استراحتی کوتاه، رده سنی ج با شش شرکت‌کننده حاضر شد و در این قسمت علی صحرایی، مهرداد عزیزی، سجاد لیریایی، پوریا قلاوند، یونس غلام‌زاده علم و مریم محمدی کمانچه‌نوازی کردند تا بخش کمانچه موسیقی لرستان به پایان برسد.

بخش دوم اجراهای جشنواره، به آواز و تنبک اختصاص داشت و در بخش آواز تنها یک شرکت‌کننده (سبحان امرایی) حضور داشت و پس از او نوبت به اجراهای ساز تنبک رسید. ابتدا آریو برزن ابدالی از گروه سنی الف به روی صحنه حاضر شد و قطعات خود را اجرا کرد. پس از او محمد طاهرپور، پارسا باجلاوند، امیرحسین باجلاوند، رضا طولابی و حامی رهسپار از این رده سنی به‌نوبت به روی صحنه حاضر شدند و قطعات خود را نواختند. همچنین کیارش دالوند، علی باجلاوند، بهرنگ سپهوند و سعید پانسته از رده سنی ب و مهران شیراوند از رده سنی ج به تنبک‌نوازی پرداختند.

بخش پایانی اجراهای روز چهارم به اجراهای سرنا و دهل اختصاص داشت. ابتدا رستم بسطامی از رده سنی الف به اجرای قطعات خود پرداخت و پس از او امیرحسین بسطامی، حسین حسنوند، محمدمهدی حسنوند، حسین کاکاوند قلعه‌نویی، آرمان بهزادی فر و آرمین بهزادی‌فر از این رده سنی و همچنین عرفان مریدی و امیرحسین بلوری از رده سنی ب به‌نوبت مقابل داوران قرار گرفتند و به اجرا پرداختند. سپس امیرمحمد بسطامی، آریو برزن ابدالی و حامی رهسپار از رده سنی الف نیز به نواختن ساز دهل پرداختند.

حضور هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی که برای دومین بار در این جشنواره حاضر شده بودند، از نکات حاشیه‌ای چهارمین روز جشنواره موسیقی جوان بود.

سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان با دبیری هومان اسعدی و با مشارکت اساتید موسیقی کشور توسط انجمن موسیقی ایران، با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر موسیقی و با همکاری بنیاد رودکی از ۵ مرداد تا ۵ شهریور در تالار رودکی تهران برگزار می‌شود.