سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: حسین آهی شاعر و گوینده که سال‌ها در رادیو فعالیت داشت، بر اثر سرطان غدد لنفاوی دار فانی را وداع گفت. وی مدتی را به دلیل بیماری بستری بود و پس از یک دوره بیماری در منزل درگذشت.

حافظ آهی فرزند وی در گفت‌وگو با مهر درگذشت این شاعر و گوینده را تأیید کرد.

حسین آهی متولد سوم آذر 1332 در تهران و فرزند علی آهی، شاعر و پژوهشگر بود.

او تحصیلات مقدماتی را در تهران گذراند و پس از آن بر زبان‌های فارسی، عربی، پهلوی و آلمانی تسلط یافت. آهی در علومی مانند صرف، نحو، منطق، نجوم، فقه، اصول عروض و کلام دست به مطالعه و پژوهش زد و در آن‌ها صاحب‌نظر شد. هنوز به 18 سالگی نرسیده بود که کتاب "به حور شعر فارسی" به قلم او منتشر شد.

اولین برنامه آهی در تلویزیون "کاروان شعر و موسیقی" بود که در دهه 1380 از شبکه دو سیما پخش می‌شد.

آهی از اواخر سال 1388 شروع به اجرای برنامه "تماشاگه راز" در شبکه رادیویی فرهنگ کرد که تا اواخر بهمن 1392 پخش می‌شد.

"فهرست کامل عروضی دیوان ناصر خسرو" (انتشارات فروغی، ۱۳۵۶)، "حواشی و تعلیقات و تصحیح المعجم شمس قیس" (انتشارات خزر، ۱۳۵۶)، "فرهنگ اصطلاحات ادبی" (انتشارات حیدربابا، ۱۳۶۰)، "اصول زبان فارسی" (انتشارات حیدربابا، ۱۳۶۰)، "خیام‌شناسی" (انتشارات سروش، ۱۳۶۳)، "ک‍ل‍ی‍ات دی‍وان م‍ولان‍ا بی‍دل ده‍ل‍وی" (انتشارات فروغی، ۱۳۶۶)، "مقدمه و حواشی بر دیوان عمادالدین نسیمی" (انتشارات فروغی، ۱۳۶۹)، "فهرست عروضی حافظ" (انتشارات اسدی، ۱۳۷۱) و "تصحیح و شرح دیوان کامل بیدل" (انتشارات معین، ۱۳۷۶)، از دیگر آثار تألیفی مرحوم آهی است.