به گزارش هنرآنلاین، "کاشی هفت‌رنگ" به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مینا سلیمی یکشنبه ۱۳ مرداد ساعت ۱۹ در خانه هنرمندان نمایش داده می‌شود.

"کاشی هفت‌رنگ" فیلمی تجربی است با داستانی که در دو دوره صفوی و معاصر پیش می‌رود. در این فیلم از بعضی تصاویر سریال "شیخ بهایی" و "روشن‌تر از خاموشی" استفاده شده است. کاشى هفت‌رنگ، برای اولین بار در سینمای ایران از کولاژ برای قصه گویی استفاده کرده است و بداعت تکنیکی و پیچیدگی‌های دیجیتالی فیلم موجب شده تا ساخت آن قریب به چهار سال طول بکشد.

این فیلم با ایجاد شخصیت محوری یک زن "شهرزاد قصه‌گو" در تصاویری که محوریت مردانه دارند روابط قدرت را در بعد داستان وارونه می‌کند. علاوه بر آن فیلم با کولاژی رئالیستی فریب سینما در جعل زمان و مکان را نمایان می‌کند. به طور خاص فیلم‌های تاریخی که خواسته یا ناخواسته به عنوان واقعیت تاریخی به حافظه جمعی پیوسته‌اند، در این فیلم به چالش کشیده می‌شوند.

فیلم کاشی هفت رنگ

مسعود دلخواه، مینا سلیمی، آریا توسلی، مصطفی بهشتی و آریاز ذولفقاری در این فیلم نقش آفرینی می‌کنند. این فیلم همچنین با صداى ابولحسن تهامی، کتایون اعظمی، حسین نورعلی، حمید منوچهری و امیر منوچهری روایت مى‌شود. منوچهر زنده دل و زنده یاد بهرام زند، در کاشى هفت‌رنگ حضورى افتخارى دارند.

در خلاصه داستان فیلم آمده: ماهدخت نویسنده‌ای‌ است که در نوشتن کتابی درباره عصر صفوی به مشکل برخورده و طبق رسمی قدیمی روز سال نو را در مسجدی از همین دوره (مسجد شیخ لطف الله) می‌نشیند. اندک زمانی که می‌گذرد صدایی از کاشی پشت سرش می‌شنود. او از طریق این کاشی به یک داستان از هزار و یک شب دید پیدا می‌کند و روزهای دیگر را نیز از کاشی‌های دیگر می‌بیند.  اما این دخل و تصرف مشکلاتی را برای کسانی که در آن دوره به سر می‌برند به وجود می‌آورد تا اینکه گروهی برای حراج گذاشتن کاشی‌ها وارد مسجد می‌شوند و ماهدخت را گرفتار منشوری از رویا و واقعیت می‌کنند.

عوامل این فیلم عبارتند از: نویسنده، کارگردان، تهیه‌کننده و تدوینگر: مینا سلیمی، مدیر فیلمبرداری: علی رنجبر، آهنگساز: پورنگ ثقفى، طراح  صدا:‌ سپهر ملک، مشاور کارگردان:‌ ریچارد کیویت نیوفسکی، مشاور رسانه: فرنوش آباء، مسئول روابط عمومى: میترا زمانى

پس از رونمایى از "کاشى هفت‌رنگ" در خانه هنرمندان، نشست نقد و بررسى این فیلم با حضور آرش خوشخو و حسام مقامى‌کیا برگزار خواهد شد.