سرویس موسیقی هنرآنلاین: جشنواره موسیقی جوان روز دوشنبه هشتم مرداد به اجرای موسیقی بختیاری، قشقایی، فارس و سواحل جنوبی کشور اختصاص داشت.

شرکت‌کنندگان راه‌یافته به مرحله نهایی هر یک از این نقاط در مقابل هیئت داوران متشکل از پروین بهمنی، حمیدرضا اردلان، حسینعلی سعادتی راد، محسن شریفیان و احمدعلی شرفی در سه رده سنی به رقابت پرداختند.

بخش نخست اجراهای روز سوم جشنواره موسیقی جوان به اجراهای بختیاری، قشقایی و فارس اختصاص داشت. این نوازندگان که در سه گروه سنی الف، ب و ج تقسیم‌بندی شده بودند، به‌نوبت روی صحنه حاضر شدند و قطعات خود را نواختند.

در ابتدا تارخ یوسفی در بخش نقاره در گروه سنی الف به روی صحنه رفت و قطعات خود را اجرا کرد. بعد از او علی خسروانی در رده سنی ب و به اجرا مقابل هیئت داوران پرداخت. سپس نوبت به ساز کرنا رسید و فرشاد خسروانی در رده سنی ج به اجرا پرداخت و پس از او بابک قلی زاده نیز به نواختن ساز نی قشقایی پرداخت.

بعد از استراحتی کوتاه، دو نوازنده کمانچه جوان به نام‌های محمدرضا نوروزی و امیر کریمی زاده به‌نوبت به روی صحنه حاضر شدند و به اجرا پرداختند. بخش پایانی نیز به ساز نی بختیاری اختصاص داشت و حسین بلایی از رده سنی الف نخستین شرکت‌کننده این بخش بود. بعد از او عقیل حیدری سودجانی و علی‌اصغر براتی از رده سنی ب به نی نوازی پرداختند تا بخش نخست اجراهای روز سوم به پایان برسد.

بخش دوم پایانی اجراهای روز سوم جشنواره، به سازهای سواحل جنوبی کشور اختصاص داشت. ابتدا علیرضا زارعی از رده سنی الف به روی صحنه حاضر شد و به نواختن نی انبان پرداخت. پس از او عرفان سعیدی، آینا جاشویی، مبین مظلوم زاده، ابوالفضل جاشویی، امیرعلی چوگان‌باز و امیر هوراد سلطانی از این رده سنی برای اجرا مقابل داوران قرار گرفتند. سپس محمد حیدری خزاشبندی از رده سنی ب و همچنین رضا زارع و امیر تنگسیری از رده سنی ج به نواختن نی انبان پرداختند.

بعد از استراحتی کوتاه، سه نوازنده ساز عود از گروه سنی الف و ب به‌نوبت روی صحنه حاضر شدند و قطعات خود را نواختند. ابتدا دانش درآیش از رده سنی الف به‌عنوان اولین شرکت‌کننده روی صحنه آمد و پس از او، امیرحسین چنگیز عباسی از این رده سنی و رضا ترک چین از رده سنی ب در مقابل داوران به اجرای قطعات خود پرداختند.

امیرمحمد هاشمی و آرمان کشفی از بوشهر از غایبان روز سوم جشنواره موسیقی جوان بودند.

سیزدهمین دوره جشنوارۀ ملی موسیقی جوان با دبیری هومان اسعدی و با مشارکت اساتید موسیقی کشور توسط انجمن موسیقی ایران، با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر موسیقی و با همکاری بنیاد رودکی از ۵ مرداد تا ۵ شهریور در تالار رودکی تهران برگزار می‌شود.