سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "اَتِینا" نوشته رسول کاهانی و کار حسن دیردار از فردا 9 مردادماه ساعت 21 در سالن شماره 1 خانه نمایش مهرگان روی صحنه می‌رود و بازیگران این اثر نمایشی کامران تفتی، لعیا زنگنه، الهام شعبانی، سهند جاهد، ندا عقیقی، مهدی رحیمی سده، سمیرا کریمی، نیلوفر هوشمند و علی مقدم هستند.

حسین دیردار که پیش از این نمایش "شیو" را روی صحنه آورده بود، در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره انتخاب و اجرای نمایشنامه "اتینا" گفت: در مجموع علاقمند به موضوعاتی با دغدغه اجتماعی هستم و این بار نیز تصمیم به اجرای اثری با این مضمون گرفتم. از آنجا که خود از طبقه متوسط جامعه هستم، مسائل و خرده فرهنگ‌های آن را به خوبی درک می‌کنم و معضلات اجتماعی که انسان‌ها در این طبقه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند برایم جذاب است.

او در ادامه اضافه کرد: سال گذشته مذاکراتی مبنی بر طرح این اثر با رسول کاهانی داشتم و او از همان زمان شروع به نگارش نمایشنامه کرد و تمرینات نمایش "اتینا" حدود یک ماه به طول انجامید.

این کارگردان خلاصه داستان نمایش "اتینا" را اینگونه توضیح داد: در شب عروسی یک خانواده طبقه متوسط که همه مشغول ماجرای عروسی و مشکلات و حسودی‌های زنانه هستند، کیسه شاباش گم می‌‌شود و همه به دنبال آن هستند و دچار بهتان و سوءتفاهم به یکدیگر می‌شوند...

دیردار درباره سبک و فضای اجرایی این اثر نمایشی عنوان کرد: با توجه به قلم رسول کاهانی و ذهنیت من، فضا، اتمسفر، جنس بازی‌ها و طراحی لباس این نمایشی براساس دنیای رئالیستی است. تنها در بخشی از طراحی صحنه به کانسپت ذهنی عینیت بخشیده‌ایم و در این بخش پشت بامی دیده می‌شود که به لحاظ مفهومی مخاطب چیز دیگری می‌بیند. مابقی صحنه‌ها رئالیستی است و از آنجا که موضوع آن دغدغه همه انسان‌هاست، مخاطب ارتباط ملموسی با آن خواهد داشت.

او درباره موسیقی این نمایش خاطرنشان کرد: بخشی از موسیقی‌های نمایشی انتخابی است و در اثر یک تک آهنگ است که به زودی رونمایی خواهد شد و اطلاعات آن اعلام می‌شود.

دیردار درباره انتخاب بازیگران نمایش "اتینا" یادآور شد: در سریال "برادر جان" که ماه رمضان از تلویزیون پخش می‌شد به عنوان مدیر برنامه‌ریزی حضور داشتم که نمایشنامه "اتینا" را به کامران تفتی و لعیا زنگنه دادم و آن‌ها متن را خواندند و پذیرفتند که در این نمایش حضور داشته باشند و متوجه شدم خانم زنگنه تمایلی نسبت به حضور در تئاتر دارد.

حسین دیردار در پایان صحبت‌هایش گفت: از مردم می‌خواهم که به تماشای تئاتر بنشینند چراکه تئاتر محتاج تماشاگر است و هنر نمایش بدون مخاطب معنایی ندارد.  

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: تهیه‌کننده: محمدرضا یوسف‌زاده و محدثه کاظمی، مجری طرح: سبحان لاله، مدیرتولید: عطیه کاظمی، طراح نور: رضا حیدری، طراح صحنه: حمیدرضا زمزم، طراح لباس: الهام شعبانی، طراح گریم: نوید فرح مرزی، طراح گرافیک و عکس: محمدصادق زرجویان، خواننده: کامران تفتی، ترانه سرا: میثم یوسفی، آهنگساز موسیقی پایانی: بهنام جلیلیان، انتخاب موسیقی: شروین بختیاری، طراحی صدا و افکت: امین شریفی، دستیار و برنامه ریز: حسین بنیاد، دستیاران کارگردان: سهیلا اکبرزاده و عرفان شمس، منشی صحنه: آزیتا عسگری، مجریان گریم: ماهان ابراهیم زاده، سارا مبینی و ماهان اسماعیل زاده،

روابط عمومی و تبلیغات: ندا کاوندی، مهران عشریه، ساخت تیزر: محمدصادق زرجویان و حمیدرضا طاهر و عکاس: مهسا عباسی.

علاقمندان به منظور تماشای این نمایش می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.