به گزارش هنرآنلاین، حامد حکیمی مدیر هنری بیست و ششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان درباره سبک کار خود در طراحی پوستر جشنواره گفت: هنگامی که قرار شد پوستر جشنواره را طراحی کنم باز هم از حروف و تایپوگرافی استفاده کردم. بهره‌گیری از حروف فارسی تقریبا به سبک کاری من تبدیل شده است.

حکیمی در ادامه گفت: برای رسیدن به تصویری از شعار جشنواره ـ نرسیده به درخت دو قدم مانده به گل ـ از 2 نماد بهره گرفتم. نخست مثلث مخروطی پایین که نماد درخت است و دوم دایره بالا که نشان دهنده گل است. در این شعار به وجود آمدن گل از درخت برایم اهمیت داشت و درختی که گل آفریده است که به واقع همان دایره‌ها هستند و این تصویرسازی تداعی کننده شعار جشنواره است.

طراح پوستر جشنواره هنرهای تجسمی جوانان افزود: در ساخت هویت بصری جشنواره‌ها، گرافیک امروز ایران می‌تواند با بهره‌گیری از حروف فارسی و حرکاتی که این حروف ایجاد می‌کنند اتفاقات جذابی را رقم بزند. در واقع حروف فارسی وسیله‌ای عالی برای ایجاد فضاهای ایرانی تازه است و در این طراحی هویت بصری و همچنین طراحی پوستر، سعی کردم اعلانی را به مخاطب عرضه کنم و با استفاده از رنگ‌های زنده و شاداب و مناسب با روحیه جوانان این طراحی انجام گرفت.

حکیمی در پایان گفت : پوستر جشنواره هنرهای تجسمی جوانان کاملا فرمالیستی است که فرم حروف در آن نقش مهمی دارد.

بیست و ششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان به دبیری رضوان صادق زاده از 30 مرداد تا 3 شهریور در ایلام برگزاری می‌شود.