سرویس سینمایی هنرآنلاین: رامتین لوافی کارگردان فیلم "هت‌تریک" با بازی امیر جدیدی، پریناز ایزدیار و صابر ابر که اواخر سال گذشته روی پرده سینماها رفت، این روزها مشغول نگارش یک فیلمنامه جدید است.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره فعالیت جدید خود بیان کرد: فیلمنامه جدید من قصه‌ای درباره روابط عاطفی و اجتماعی چند نفر را روایت می‌کند و فضایی متفاوت با "هت‌تریک" دارد.

لوافی درباره این تفاوت توضیح داد: اگر این کار از نظر فضا، فرم و اجرا با "هت‌تریک" متفاوت نبود تصمیم به ساخت آن نمی‌گرفتم. البته جنس و نوع نگاه هر دو فیلم شبیه به هم هستند که مسئله‌ای طبیعی است. جنس نگاه من به محیط اطراف به این سرعت تغییر نمی‌کند و جوهره و تفکر پشت هر دو اثر نزدیک به هم است، اما از نظر نحوه برخورد با داستان کاملاً نسبت به فیلم قبل متفاوت است. برخلاف "هت‌تریک" که در بازه زمانی یک ساعت و نیم و در لوکیشن محدود بود، این فیلم تعدد لوکیشن دارد و زمان دراماتیک فیلم چند روز است. برخلاف "هت‌تریک" که زمان فیزیکی و زمان دراماتیک منطبق بود، داستان این فیلمنامه در چند روز می‌گذرد.

هت تریک

امیر جدیدی و پریناز ایزدیار در صحنه‌ای از فیلم "هت‌تریک"

این کارگردان همچنین درباره زمان کلید خوردن پروژه جدید خود و این که آیا تلاش می‌کند آن را به جشنواره فیلم فجر امسال برساند، گفت: اگر همه چیز خوب پیش برود، فیلم را پاییز تولید می‌کنیم. واقعاً حضور در جشنواره نمی‌تواند دلیلی برای نادیده گرفتن زمان لازم برای پیش‌تولید و تولید باشد.

وی در ادامه با اشاره به این که نسخه خانگی فیلم "هت‌تریک" به‌تازگی توزیع شده است، درباره واکنش مخاطبان عنوان کرد: خوشبختانه از همان روزهای ابتدایی ورود فیلم به شبکه نمایش خانگی، استقبال خیلی خوبی صورت گرفت. نسخه خانگی با آنچه روی پرده سینماها رفت تفاوتی ندارد. استقبال از نسخه خانگی از این جهت بود که نسخه سینمایی در بدترین زمان ممکن اکران شد، ضمن این که پیش از شروع اکران، تبلیغاتی برای فیلم نداشتیم و اکرانمان نیز درست پس از جشنواره و قبل از عید بود که برای مخاطب فیلم بین، دیدن فیلم پس از جشنواره جذابیتی ندارد، چون به‌شدت از فیلم اشباع شده است و طی 10 روز کلی فیلم دیده و حس و حال سینما رفتن ندارد. کمی که ‌می‌گذرد تب‌وتاب عید شروع می‌شود و معمولاً کسی فرصتی برای فیلم دیدن ندارد. با این شرایط بدترین زمان اکران به ما تعلق گرفت، اما تماشاگرانی که در آن شرایط رفتند و فیلم را دیدند نشان دادند که در شرایط متعادل "هت‌تریک" می‌توانست در دسته فیلم‌های پرفروش قرار گیرد. هرچند با تمام این اوصاف فیلم ما توانست گلیم خود را از مرداب بیرون بکشد.

لوافی همچنین در پاسخ به این پرسش که با توجه به وضعیت امروز سینما در کشور و با در نظر گرفتن استقبال از "هت‌تریک‌" در شبکه نمایش خانگی به نظر او مردم همچنان ترجیح می‌دهند به سالن سینما بروند یا در خانه به تماشای آثار سینمایی بنشینند، توضیح داد: از خیلی‌ها که "هت‌تریک‌" در سینما دیدند شنیدم که نسخه خانگی را هم دیده‌اند. به نظرم پاسخ این سؤال به شرایط فیلم بستگی دارد. گاهی خود فیلم شما را به این سمت می‌کشاند که نسخه خانگی را هم خریداری کرده و ببینید یا گاهی فیلم تنها کشش یک بار دیدن را دارد. تماشاچیان حرفه‌ای هنوز از دیدن فیلم بر پرده بزرگ لذت می‌برند چون بدون شک تجربه متفاوتی است.