سرویس موسیقی هنرآنلاین: صبح روز یکشنبه ششم مردادماه دومین روز جشنواره به موسیقی آذری اختصاص داشت و با نوای تار هنرمندان نوجوان این رویداد آغاز شد. تارنوازانی که در سه گروه سنی الف، ب و ج تقسیم‌بندی شده بودند، به‌نوبت روی صحنه حاضر و قطعات خود را نواختند.

آراز وجودی، ارسلان عبادی، زهرا میرزایی، امیرسالار ناطقی، یانار رنجبریان اصل و سپهر مسلمی حکم‌آبادی در گروه سنی الف حضور داشتند. سپس آراز قاسمی از گروه سنی ب به‌عنوان اولین شرکت‌کننده روی صحنه آمد. بعد از او به ترتیب اشکان احمدی‌فخرآباد و حمید آبروش از این رده سنی برای اجرا مقابل داوران قرار گرفتند.

سپس رده سنی ج با حضور دو شرکت‌کننده آغاز شد و در این قسمت المان اطهری و یاسین ایمانی قهرمان‌لو به تارنوازی پرداختند تا بخش تار موسیقی آذربایجانی به پایان برسد.

بعد از استراحتی کوتاه، چهار شرکت‌کننده در بخش کمانچه‌نوازی در رده سنی الف به‌نوبت به روی صحنه حاضر شدند و قطعات خود را نواختند و در ابتدا آرین ضمیری به‌عنوان اولین شرکت‌کننده روی صحنه رفت و بعد از او به ترتیب علی ذاکری‌گرگری، آرمین بهنیافر و مهرداد فتحی برای اجرا مقابل داوران قرار گرفتند.

بخش بعدی به اجرای نوازندگان سازهای قانون، گارمون، دایره و نقاره اختصاص داشت و در ابتدا پانیذ ستاری نوازنده نوجوان قانون از رده سنی ب به روی صحنه آمد و به اجرای قطعات خود پرداخت.

سپس سه نوازنده گارمون از دو گروه سنی الف و ج به‌نوبت به روی صحنه حاضر شدند و قطعات خود را نواختند. در ابتدا محمدرضا محمدوند از رده سنی الف به‌عنوان اولین شرکت‌کننده روی صحنه آمد و پس از او، محمدرضا الهی از این رده سنی و پیمان شیخ بگلو از رده سنی ج در مقابل داوران به اجرای قطعات خود پرداختند.

سپس نوبت به اجرای نوازندگان سازهای دایره و نقاره رسید. در ابتدا در بخش دایره، هوراد بخشی شایان و افرا اصلان حسینی از رده سنی الف و سپس محمدمعین نوروزی در گروه سنی الف و اصغر دسینه خیاو از گروه سنی ب مقابل هیئت‌داوران قرار گرفتند و قطعات خود را اجرا کردند.

بخش پایانی اجرای روز دوم جشنواره موسیقی جوان، به اجرای نوازندگان ساز قوپوز اختصاص داشت و سینا خیالی، اسماعیل حاجی‌زاده فرد، عارف بهرامی شیخملو، امیرمهدی حسینی، اسماء میکائیلی، دانیال صادقی مرام و امیرمحمد باقری در گروه سنی الف حضور داشتند. سپس شاهین هاشم‌نژاد از گروه سنی ب به‌عنوان اولین شرکت‌کننده روی صحنه آمد. بعد از به ترتیب محمدرضا حمیدی و ابراهیم راستین مردان غم از این رده سنی به اجرای مقابل داوران پرداختند.

حضور علی‌اکبر صفی پور مدیرعامل بنیاد رودکی از مهم‌ترین حاشیه‌های دومین روز برگزاری جشنواره موسیقی جوان در تالار رودکی بود.

سهند توکلی، امین جودت خواجه و پویا دایلاری از غایبان روز دوم جشنواره موسیقی جوان بودند.

یکی از نکات جالب این جشنواره کوک نبودن ساز برخی از شرکت کنندگان بود، آن‌ها یا پیش از اجرا و یا در ابتدای اجرای خود سازشان را برای کوک کردن به یکی از اساتید می سپردند.

همچنینی دیگر نکته حاشیه‌ای این جشنواره حضور کودکان شرکت کننده با لباس های زیبای محلی بود که بسیار توجه داوران را به خود جلب کرده بود.

در کل دومین روز جشنواره ملی موسیقی جوان شاهد اجراهای زیادی در بخش موسیقی آذری با انواع سازها بود که در میان آن‌ها ساز گارمون از توجه و استقبال بیشتری برخوردار بود، اکثر شرکت‌کنندگان این ساز به دلیل ماهیت موسیقی آذری در اجراهای خود به صورت ناخودآگاه در میانه اجرا آواز می‌خواندند و صدای خود را به رخ داوران می‌کشیدند.

سیزدهمین دورۀ جشنوارۀ ملی موسیقی جوان با دبیری هومان اسعدی و با مشارکت اساتید موسیقی کشور توسط انجمن موسیقی ایران، با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر موسیقی و با همکاری بنیاد رودکی از تاریخ ۵ مردادماه تا ۵ شهریورماه سال جاری در تالار رودکی تهران برگزار خواهد شد.