به گزارش هنرآنلاین، دفتر روابط‌ عمومی و ارتباطات بین‌الملل سازمان ملی استاندارد ایران به مناسبت روز جهانی استاندارد 22 مهر  (14 اکتبر) علاقه‌مندان را به شرکت در دومین جشنواره فیلم کوتاه بین‌ المللی "استانداردهای ویدئویی خالق صحنه جهانی" دعوت می‌کند. این رقابت بین المللی را کمیسیون بین‌المللی برق و الکتروتکنیک (IEC)، سازمان بین‌المللی استاندارد (ISO) و اتحادیه ارتباطات راه دور (ITU) برگزار می کنند.

آثار ویدئویی ارسالی باید داستانی را که نشان‌دهنده اثرگذاری ویدئو بر زندگی در آینده نزدیک یا دور باشد، به تصویر بکشد و حداکثر 20 ثانیه در فرمت استاندارد یوتیوب (16:9 aspect ratio) باشد. همچنین آثار شرکت‌کننده در این جشنواره بین‌المللی باید شامل تیتراژ پایانی 3 ثانیه‌ای برای نمایش تصویر روز جهانی استاندارد 2019 (تصویر در لینکhttps://www.worldstandardscooperation.org/wsd2019/)، به زبان انگلیسی یا دارای زیر نویس روان انگلیسی باشد.

ویدئوهای ارسالی ابتدا در هیئت داوری (متشکل از هنرمندان و اساتید صاحب نام ایرانی) بررسی و برترین‌ها برای مراجع بین‌المللی برگزارکننده جشنواره، ارسال خواهند شد. به برنده مسابقه جایزه نقدی به مبلغ 1500 فرانک سوئیس و به سه اثر برتر دیگر هر یک مبلغ 500 فرانک سوئیس اهدا خواهد شد. سازمان ملی استاندارد ایران نیز به 3 نفر از برگزیدگان این رقابت جوایز ارزشمندی اهدا خواهد کرد.

لینک متن فراخوان دومین جشنواره فیلم کوتاه بین‌المللی " استانداردهای ویدئویی خالق صحنه جهانی": https://standardna.ir/files//meli/IMG_0155.jpgعلاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در قالب فایل فشرده شده MPEG که حجم آن کمتر از 4MB باشد، حداکثر تا 15 مردادماه 1398 به نشانی پست الکترونیک publicrelations@isiri.gov.ir  ارسال یا برای هماهنگی با دبیرخانه جشنواره به شماره تلفن 32818989 026 و 32807045 026 تماس حاصل فرمایند.