سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه گروهی "ردپا" با آثاری از 5 هنرمند در گالری هاگ برپاست. در این مجموعه هنرمندان با استفاده از مواد بازیافتی به خلق آثاری پرداخته‌اند تا توجه مخاطب را به محیط‌زیست و خطرات که آن را تهدید می‌کند، جلب کنند.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: " هنر بازیافتی، هنر مسئولی است که در مقابل یکی از چالش‌برانگیزترین و هولناک‌ترین مخاطرات هزاره سوم، یعنی چالش محیط‌زیست به تقابل و آگاهی‌رسانی برخواسته است.

هنر بازیافتی آنچه را که بی‌اهمیت و دور ریختنی تلقی می‌شود از زاویه‌ای دیگر می‌بیند و از امکانی جدید در عرصه هنری خبر می‌دهد که در آن ما تنها مسئول تولید دورریزها نیستیم و باید به سرنوشت آن‌ها نیز توجه کنیم.

در زمانه‌ای که جزیره‌ای از زباله به اندازه ایالت تگزاس در اقیانوس آرام شکل گرفته است، در دوره‌ای که لکه‌های نفتی دریاهای شمال را آلوده است. در دورانی که انسان ایرانی گوشه‌ای از سواحل، راه‌ها، جنگل‌ها و حتی بیابان‌های بکر را خالی از زباله نگذاشته است، بی‌شک هنر نقشی اساسی دارد.

روزگاری نقش پای انسان‌ها به مرور راه‌ها را می‌ساخت و آثار برجای مانده از آتش در طبیعت نشان از حضور آدمی بود. اما در روزگار ما زباله‌ها نشانه‌ای از حضور انسان‌اند، هرجا که باشند به یقین می‌توان گفت آدمیزاد از آنجا گذر کرده است. هنوز که هنوز است رد پای جانداران در طبیعت تغییر نکرده اما رد پای نوین انسان‌ها رؤیای دشت‌های سبز، جنگل‌های سرشار، کوه‌های بلند و رودهای خروشان را خراشیده است و می‌خراشد.

هنر بازیافتی می‌تواند تلنگری باشد بر ذهن مردمی که  این فاجعه را می‌بینند و به بی‌اعتنایی خو کرده‌اند یا توان اعتنا کردن را از دست داده‌اند."

ساسان توکلی فارسانی، هانی نجم، سارا انواری، نرگس حسینی و آمنه فقیری شرکت‌کنندگان در این مجموعه هستند و آثار نمایشگاه توسط سحر سلخی و معصومه ملایی انتخاب شده است.

نمایشگاه "ردپا" تا ۳۰ مرداد همه روزه به جز تعطیلات رسمی از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری هاگ به نشانی خیابان باهنر، خیابان امیدوار، پلاک ۲۲ برپاست.