سرویس موسیقی هنرآنلاین: هفته اول مردادماه برخلاف ماه گذشته شاهد تعدد اجراهای پاپ خواهد بود و در مقابل ژانرهایی مانند کلاسیک و موسیقی ایرانی با رکود مواجه شده‌اند.

حسین زمان

حسین زمان خواننده‌ پاپ برای اولین بار بعد از 17 سال سوم مردادماه ساعت 21:30 در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران کنسرت برگزار می‌کند.

زمان در این کنسرت با همراهی ارکستری 30 نفری به رهبری صابر جعفری روی صحنه خواهد رفت و گلچینی از قطعات گذشته خود را به همراه چند قطعه جدید اجرا می‌کند. در این برنامه نوازندگانی همچون بابک ریاحی‌پور، حسن فراهانی و حسین شریفی که سابقه همکاری با حسین زمان را داشتند نیز حضور خواهند داشت.

ستاره قطبی

گروه موسیقی ستاره قطبی در هفته اول مرداد دو روز پیاپی کنسرت برگزار می‌کند.

گروه موسیقی ستاره قطبی به سرپرستی بهار ایلچی با همراهی گروه حرکت ایراندخت، جمعه چهارم مرداد (ساعت 14) و شنبه پنجم مرداد (ساعت 18) قطعاتی را ویژه بانوان با تنظیم و رهبری ارکستر پوریا پیرزاده و تهیه‌کنندگی علی افشار در تالار وحدت اجرا می‌کند.

ایلچی درباره اجرای جدید گروه ستاره قطبی به هنرآنلاین گفت: گروه ما در کنسرت پیش رو مانند گذشته مجموعه‌ای از آهنگ‌ها، نغمات و قطعات به زبان‌ها و لهجه‌های متنوع برگرفته شده از شهرهای مختلف ایران و پنج قاره دنیا را اجرا می‌کند.

سرپرست گروه ستاره قطبی ادامه داد: در این کنسرت سپیده ایلچی، مهشید مولایی، پگاه ابراهیم، مهرناز دبیرزاده، آرمیتا فهیمی، سحر دزوارئی، پرنا کوه گیوی، آوا منبری، شانیا شهریاری، سارا پارسایی، ثمیلا تحویلداری، نگین رشیدی، کیانا کرمانیان و مینا دریس اعضای گروه ستاره قطبی را تشکیل می‌دهند و من هارپ و پیانو می‌نوازم.

بهنام بانی

کنسرت بهنام بانی روزهای 4، 6 و 7 مردادماه در دو سئانس 18:30 و 21:30 در سالن همایش‌های برج میلاد روی صحنه می‌رود.

"اخماتو وا کن"، "بسمه"، "همه دنیام"، "عاشقم کرده"، "چی بگم"، "من یه دیوونم"، "علاقه خاص"، "زیبای بی همتا"، "بیخیال"، "بیا اینجا"، "مرز دیوونگی"، "زندگیمون قصه نبود"، "فصل عاشقی"، "ای کاش" قطعات اجرایی این کنسرت هستند.

رحیم شهریاری

رحیم شهریاری تازه‌ترین کنسرت خود را روز چهارم مردادماه در دو سئانس 19 و 22 در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌کند.

این خواننده که در هفته‌های گذشته اجراهایی را در چهار شهر "اورنج سیتی"، "سن‌دیه‌گو"، "مونترال" و "ونکوور" تجربه کرده است، برای کنسرت تهران برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای انجام داده است.

در این کنسرت‌ گلچینی از آلبوم‌های "منه گوره"، "یاواش یری" و آلبوم‌های قبلی اجرا و تقدیم علاقه‌مندان می‌شود.

شهریاری این روزها آثاری را برای انتشار تهیه و تولید کرده‌ است که به‌زودی نسبت به انتشار آن‌ها اقدام خواهد کرد، آثاری که قطعاً برایشان وقت و انرژی زیادی صرف شده است.

ارکستر هنرستان موسیقی دختران

ارکستر سمفونیک و ارکستر ایرانی "هنرستان موسیقی دختران" روز دوم مرداد ساعت 18 در تالار رودکی آثار آهنگسازان مطرح موسیقی ایرانی و موسیقی کلاسیک را روی صحنه می‌برند.

ارکستر ایرانی هنرستان موسیقی دختران به سرپرستی هیلا فیض پور در این کنسرت قطعات "خاطرات رفته" (قطعاتی برای عود و ارکستر) به آهنگسازی و تنظیم بهزاد عبدی، "آفتاب نیمه‌شب" با تنظیم حسین بهروزی نیا و به سرپرستی گلنوش صالحی، "خاموشی" به آهنگسازی و تنظیم حسین علیزاده، "در قفس" با تنظیم حسین علیزاده را اجرا می‌کند.

این ارکستر به رهبری محمدرضا فیاض نیز قطعات "مقدمه بیات اصفهان" به آهنگسازی و تنظیم محمدرضا فیاض، "چهارمضراب جامه‌دران" به آهنگسازی پرویز مشکاتیان و تنظیم محمدرضا فیاض، "رنگ بیات اصفهان" به آهنگسازی درویش خان و تنظیم محمدرضا فیاض را روی صحنه می‌برد.

در بخش بعدی این برنامه، گروه گیتار هنرستان موسیقی دختران به سرپرستی مهرداد پاکباز، قطعات "بیژن و منیژه" به آهنگسازی و تنظیم حسین دهلوی و کنسرتو هندل شماره ۴ به آهنگسازی و تنظیم هندل را می‌نوازد.

همچنین در این برنامه ارکستر سمفونیک هنرستان موسیقی دختران به رهبری سهراب کاشف قطعات کلاسیک از بتهوون، هایدن، دورژاک و شوبرت را اجرا می‌کند.

ارکستر سمفونیک تهران

کنسرت ارکستر سمفونیک با اجرای برترین موسیقی متن‌های دنیای سینما در تالار وحدت تهران در روزهای دوم و سوم مردادماه ساعت 21:30 برگزار می‌شود.

ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی در جدیدترین کنسرت خود در روزهای چهارشنبه دوم و پنجشنبه سوم مردادماه که قرار است در تالار وحدت تهران برگزار شود، موسیقی متن برخی از فیلم‌های منتخب دنیای سینما را پیش روی مخاطبان قرار می‌دهد.

"بربادرفته" به آهنگسازی ماکس اشتاینر، "پدرخوانده" به آهنگسازی نینو روتا، "مأموریت" به آهنگسازی انیو موریکونه، "روانی" به آهنگسازی برنارد هرمن، "گلادیاتور" به آهنگسازی هانس زیمر، "دور دنیا در ۸۰ روز"، "بن هور" به آهنگسازی میکلوش روژا، "آرواره‌های کوسه" به آهنگسازی جان ویلیامز، "بیرون از آفریقا" به آهنگسازی جان بری و "پیامبر (محمد رسول الله)" به آهنگسازی موریس ژار موسیقی متن فیلم‌هایی هستند که در این کنسرت به مخاطبان ارائه می‌شود.

گروه عشاق

تازه‌ترین کنسرت گروه موسیقی عشاق روز سوم مردادماه ساعت 20 با هنرنمایی سه خواننده در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود.

در این کنسرت حمیدرضا پنجه‌پور، غلامرضا کزازی و میرفرساد ملک نیا به عنوان خواننده حضور دارند. این در حالی است که غلامرضا کزازی به‌عنوان خواننده در این برنامه حضور دارد.

آکادمیک پایتخت

ارکستر آکادمیک پایتخت به رهبری شهرام توکلی روز جمعه چهارم مرداد ساعت 20 در تالار رودکی تهران روی صحنه می‌رود.

در این کنسرت که سولیست آکاردئون آن بهنام ابوالقاسم است، آثار با کلام از رپرتوار موسیقی کلاسیک، ایرانی و آذری با خوانندگی مهدی آقا محمدی و میثم اکبری اجرا می‌شود.