سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، فریبرز لرستانی شاعر و نویسنده کودک و نوجوان، با این توضیح که مجموعه دو جلدی "خدایا خوشحالم" در مرحله چاپ قرار دارد، به هنرآنلاین گفت: این مجموعه توسط انتشارات به‌نشر منتشر می‌شود و گلناز ثروتیان تصویرگری آن را انجام داده است.

او که مجموعه دو جلدی "خدایا خوشحالم" را در ادامه مجموعه "خدایای شکر" و  مجموعه سه جلدی "خدایا تو خوبی"، به نگارش درآورده، توضیح داد: مدتی است نوشتن مجموعه‌ کتاب‌هایی را آغاز کرده‌ام که به ارتباط دوستانه خردسالان با خداوند به دور از شعار و ترس کمک می‌کند. در مجموعه دو جلدی "خدایا خوشحالم" نیز به‌طور غیرمسقیم به خردسالان یاد داده‌ می‌شود که در همین زندگی روزمره و در اتفاقات ساده می‌توانند خوشحال باشند. هر مجموعه نیز 6 داستانک دارد و از چند پاراگراف کوتاه تشکیل شده است.

لرستانی افزود: ارتباط با خداوند مقوله‌ای است که اغلب خانواده‌ها آن را در قالب قراردادهایی غیرانعطاف‌پذیر توصیف می‌کنند؛ مثلا به کودک خود می‌گویند اگر این کار را انجام دهی خدا دیگر دوستت ندارد، یا آن کار را انجام بدهی خداوند دوستت دارد. به نظرم این نوع ارتباط با خدا برای کودک صرفا جنبه قراردادی دارد و با انضباط شدید توام است. در نگارش این مجموعه که در قالب داستانک‌هایی نوشته می‌شود حضور خدا در تاروپود تجربیات کودکانه نشان داده‌ می‌شود.  

او که سه مجموعه کتاب دیگر در دست چاپ دارد، تصریح کرد: مجموعه سه‌جلدی "لالایی" را در انتشارات حضور در دست انتشار دارم؛ این لالایی‌ها مختص مادران و کودکان است. همچنین مجموعه سه‌جلدی "داستانک" توسط انتشارات ماهتاب غرب، نشر خواهد یافت. در مجموعه سه‌جلدی "هم قصه هم بازی با انگشت" که از سوی انتشارات حضور به چاپ می‌رسد نیز بچه‌ها هم قصه می‌خوانند هم با انگشت بازی می‌کنند.

فریبرز لرستانی متولد 1347 در کرمانشاه است. از این نویسنده کودک تاکنون بیش از 75 عنوان کتاب درحوزه ادبیات کودک و نوجوان منتشر شده است. "مادر پروانه‌ها"، "ترانه‌های شادی"، "چون بره‌های آهو"، "وقتی خیلی کوچولو بودم" و "خورشید آن دشت"، "همه شیرینى خوردن، عروس خانوم رو بردن"، "حسنى‌ و مرغ طلا، خانه‌ى‌ هنر" و "بزک سر به هوا"، "من مهربان هستم"، "شمع و گل و پروانه بابا آمد به خانه" و "پلنگه آی پلنگه چه پیرهنت قشنگه" عناوین برخی آثار انتشار یافته لرستانی برای کودکان است.