سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "مغازه خودکشی" نوشته باقر سروش با اقتباس از رمان مغازه خودکشی اثر ژان تولی با ترجمه احسان کرم‌ویسی به کارگردانی علیرضا مهران از امروز 1 مردادماه ساعت 21:45 در سالن صنوبر پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود و بازیگران این نمایش نوشین تبریزی، وحید آقاپور، سوسن مقصودلو، سامان میرحسینی، اتابک نادری، فرهاد رشیدی، سحر مختارزادگان، یاشار نادری و احسان سخی هستند.

علیرضا مهران در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره نمایش"مغازه خودکشی" گفت: این اثر نمایشی یک کمدی سیاه است که سعی شده در نگارش نمایشنامه وفادار به رمان "مغازه خودکشی" نوشته ژان تولی باشیم و فضاهای رمان را در اجرا نشان دهیم.

او در ادامه درباره اقتباس از این رمان خاطرنشان کرد: برخی از شخصیت‌های نمایشنامه ساخته ذهن نویسنده است اما خط داستانی نمایشنامه در راستای رمان است.

کارگردان نمایش "هامان کشان" با بیان اینکه تمرینات این نمایش حدود یک ماه به طول انجامید، درباره سبک و فضای اجرایی نمایش "مغازه خودکشی" یادآور شد: همچون سنوات گذشته طراحی و کارگردانی این نمایش نیز مینی‌مال است. بازی‌ها تلفیقی از بازی‌های سینمایی و تئاتر است که بازیگران با توجه به مدت زمان کوتاه تمرینات به خوبی از پس آن برآمده‌اند.

مهران درباره موضوع و مضمون این اثر  تصریح کرد: در این نمایش به یک جامعه ناامید پرداخته می‌شود که انسان‌های آن از زندگی منزجر شده‌اند و امید و آرزویی ندارند. مغازه‌ای در صحنه دیده می‌شود که وسایل خودکشی می‌فروشد و به مغازه خودکشی معروف است. این مغازه بسیار مورد استقبال انسان‌های این جامعه قرار دارد که به ناگاه اتفاقی می‌افتد که شاید روزنه امیدی ایجاد شود... نتیجه این اتفاق بنا به دریافت و برداشت مخاطب متفاوت است.

او در پایان صحبت‌هایش گفت: نمایش "مغازه خودکشی" مخاطب خاص خود را خواهد داشت. چند سالی است که به دلیل استقبال مخاطبان از آثار نمایشی چهره محور، کارکرد واقعی تئاتر تا حد بسیاری از بین رفته است با این حال این اثر شاخصه‌های تئاتری را داراست و امیدوارم مورد استقبال مخاطبان قرار گیرد.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: تهیه‌کننده: سحر مختارزادگان، مشاور امور رسانه و ارتباطات: مریم رودبارانی، تبلیغات مجازی: سید محمدصادق سیادت، مدیر تولید: عباس شاه محمدزاده، طراح صحنه: سینا ییلاق بیگی، مدیر صحنه: محمدحسن درباغی فرد، دستیار طراح صحنه: لیلا طاهری، گروه ساخت دکور: سامان قوچانی، محمد حسن درباغی فرد و حافظ قوچانی، منشی صحنه: بهار صبوریان، طراح لباس: مژگان عیوضی، دستیار طراح لباس: مونا خیری، خیاط: حسین پناهی و زهرا بهرامی، طراح نور: رضا خضرایی، طراح چهره‌پردازی: عاطفه ابیضی، دستیار گریم: نسیم صفایی، مجریان گریم: مجری آقایان: حمیدرضا قاسمی، مجری خانم‌ها: سمیه فراهانی و عاطفه رضایی، ساخت تیزر: محمدصادق زرجویان و حمیدرضا طاهر، طراح گرافیک: مهدی دوایی، عکاس: ساینا قادری و حمیدرضا اگاهی، انتخاب موسیقی: سالارمددیان و تدارکات: سجاد مشرفی.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.