به گزارش هنرآنلاین براساس اخبار رسیده، نشست نقد و بررسی کتاب "کردها و خاستگاه آن‌ها؛ روش‌شناسی مطالعات کردی"، با حضور گارنیک اساطوریان، کاوه بیات، احسان هوشمند و پیمان متین  در سرای اهل قلم برگزار می‌شود.

آساطوریان، یکی از برجسته‌ترین کردشناسان و ایران‌شناسان جهان است که سال‌ها تلاش و پژوهش خود را برای بررسی همه جانبه اقوام و گویش‌های ایرانی به کار بسته است.

ملک طاوس، پزیدی‌ها و جهان معنوی آن‌ها اثر قبلی این مولف است که توسط انتشارات فرهامه چاپ شده است. "کردها و خاستگاه آن‌ها" در ادامه پژوهش‌های میدانی  این مولف و براساس مطالعات زبان‌شناختی و قوم‌پژوهی نوشته شده است.

در این کتاب تعاریف، مطالعات تاریخی، روش‌شناسی و به‌طور کلی همه آن چیزی که کردها را به عنوان بخش مهمی از مردمان این سرزمین تعریف می‌کنند، گردآوری شده‌اند.

این برنامه فردا دوشنبه ۳۱ تیر از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در سرای اهل قلم واقع در خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه‌نصیر، شماره ۲ برگزار می‌شود.

 

شانزدهمین جشنواره «نقد کتاب» تمدید شد

مهلت ارسال اثر به شانزدهمین جشنواره "نقد کتاب" تا ۱۵ مرداد ماه سال جاری تمدید شد.

شانزدهمین جشنواره "نقد کتاب" با هدف کمک به ارتقا کیفی و کمی نقد و اعتلای اندیشه و فضای انتقادی هم‌زمان با هفته پژوهش در آذرماه ۱۳۹۸ برگزار می‌‌شود.

در فراخوان شانزدهمین دوره جشنواره "نقد کتاب" از همه نویسندگان، منتقدان، مدیرمسئولان مطبوعات و نشریات دعوت می‌شود نسخه‌ مکتوب مقالات را که نخستین‌بار سال ۱۳۹۷ در حوزه نقد کتاب منتشر کرده‌اند؛ حداکثر تا ۱۵مردادماه ۱۳۹۸ به دبیرخانه جشنواره نقد کتاب ارسال کنند.

همچنین ضروری است فایل الکترونیک مقالات نیز بر روی تارنمای جشنواره به نشانی www.naghdeketab.ir بارگذاری شود.

دبیرخانه جشنواره نقد کتاب در تهران، خیابان انقلاب اسلامی، خیابان برادران مظفرجنوبی، کوچه خواجه نصیر، شماره ۲، طبقه دوم واقع شده است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی الکترونیکی www.naghdeketab.ir مراجعه کنند یا با شماره ۶۶۴۱۵۲۵۵ تماس بگیرد.