سرویس استان‌های هنرآنلاین: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این خصوص گفت: این اداره کل در راستای حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری، پس از ساخت مجتمع‌های فرهنگی و هنری در سراسر استان، هم اکنون در تلاش است تا دو رویداد مهم دیگر شامل بازسازی و مرمت ساختمان‌ها و دیگری پایان بخشیدن به پروژه ساخت تالار مرکزی شیراز، را جهت استفاده هنرمندان و فرهنگ‌وران انجام دهد.

سهرابی افزود: در آستانه تشکیل انجمن هنرهای تجسمی و برگزاری انتخابات آن، فرهنگ و ارشاد فارس درصدد برآمده تا با رفع مشکلات پیشین نگارخانه وصال، مرمت ساختمان‌های فرسوده این اداره را در گستره استان فارس آغاز کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اضافه کرد: این نگارخانه که از قدیمی‌ترین نگارخانه‌های کشور محسوب می‌شود، در گستره زمان به بخش مهمی از تاریخ فرهنگ و هنر استان به‌ویژه در بخش هنرهای تجسمی مبدل شده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس خاطرنشان کرد: این مرکز هنری طی سالیان اخیر با فراز و فرودهایی مواجه بوده است و اکنون نیازمند رسیدگی چه از نظر شکل ظاهری و چه نوع مدیریت آن است.

او با اشاره به کشمکش‌های به وجود آمده در سال پیش برای این ساختمان ٥٠ ساله گفت: اکنون و پس از ساخت مجدد تابلو نگارخانه، بازسازی آن نیز در دست اقدام قرار گرفته است. دیوارها و کف این نگارخانه که به دلیل استهلاک و مشکلات حاشیه‌ای ساختمان‌های مجاور به شکل زننده‌ای درآمده بود، توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم اکنون در حال ترمیم و بازسازی است و انتظار می‌رود طی ٢هفته آینده آماده بهره‌برداری شود.

لازم به ذکر است انجمن هنرهای تجسمی در قالب و رویکردی نو در حال تشکیل است و هیئت مؤسس آن درصدد برآمده تا نمایشگاهی را با حضور جمعی از هنرمندان معاصر استان با هدف ایجاد شور و نشاط هنری و گردهمایی هنرمندان استان در نگارخانه وصال برگزار نماید.

این نمایشگاه پس از پایان تعمیرات نگارخانه با آثاری از  نزدیک به ١٠٠ نفر از هنرمندان استان گشایش خواهد یافت و پس از آن مراحل برگزاری انتخابات انجمن نیز به انجام خواهد رسید.

 

الهه بهرامی