سرویس استان‌های هنرآنلاین: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در نشست بررسی الگوهای جذب سرمایه‌های خُرد برای رونق کسب و کارهای فرهنگی که با حضور صاحب نظران و فعالان فرهنگی هنری برپا شد، راه‌اندازی کسب و کارهای فرهنگی و بازارچه‌های فرهنگ و هنر را از جمله کلان برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اعلام کرد و در این باره گفت: این حرکت حوزه اقتصاد هنر در استان فارس نیز در ماه‌های آینده توسط سرمایه‌گذاران در شیراز راه‌اندازی خواهد شد.

صابر سهرابی اعلام کرد: دولت و نظام به این نتیجه رسیده است که دهه‌های آینده در تسخیر فرهنگ و هنر اسلامی خواهد بود و به طور حتم تأثیری که هنر می‌تواند در توسعه، رشد، تولید و رونق در حوزه اقتصادی داشته باشد، چشم‌گیر است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس افزود: نظراتی که در این‌گونه نشست‌ها مطرح می‌شود، بسیار تازه و خلاقانه است و به نوعی متفاوت و از زاویه‌هایی که هنرمندان نگاه می‌کنند، قابل توجه و جذاب است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: از جمله کلان برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد، راه‌اندازی کسب و کارهای فرهنگی و بازارچه‌های فرهنگ و هنر است که در فارس نیز در ماه‌های آینده توسط سرمایه‌گذاران در محل ارگ کریم خوانی شیراز راه‌اندازی خواهد شد که با وام‌های قابل توجه در اختیار هنرمندان و اصحاب فرهنگ و ادب قرار می‌گیرد و با هدف گسترش مدیریت‌های فرهنگی برای به دست آوردن و رونق بازار هنر و فعال کردن آن در نظر گرفته شده تا جزو مطالبات هنرمندان قرار گیرد و در هیچ مقطعی از زمان دچار کاستی نشود.

سهرابی یکی دیگر از این کلان برنامه‌ها را " پایتختی کتاب " اعلام کرد و گفت: این برنامه در حال برگزاری است و به تازگی هم انتخاب "شهرهای خلاق فرهنگی و هنری " مورد توجه قرار گرفته و دستورالعمل آن نیز آمده و همچنین، توسعه کسب و کارهای فرهنگی هنری نیز در حال پی گیری است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در پایان با تأکید بر اهمیت اندیشه ورزی و ارائه راه‌کارهای لازم محققان و پژوهشگران در این حوزه، گفت: کار فرهنگی هنری زمان بر است و مدت زمان طولانی لازم است تا به سر انجام برسد و امیدواریم ثمرات آن را در استان فارس با همت اصحاب فرهنگ؛ ادب و هنر مشاهده کنیم.

 

الهه بهرامی