سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، فیض شریفی نویسنده، منتقد ادبی و پژوهشگر، درباره آثاری که در دست انتشار دارد به هنرآنلاین گفت: کتاب "مکاتب ادبی ایران" که توسط انتشارات حس هفتم منتشر می‌شود طی هفت سال تحقیق و پژوهش نوشته شده است.

او مباحث بررسی شده این کتاب را که در دانشگاه تدریس می‌کرده جدید و مدرن دانست و افزود: در کتاب 700 صفحه‌ای "مکاتب ادبی ایران" شعر و نثر را از زمان ابومنصوری و رودکی مورد بررسی قرار داده‌ام و به شیوه‌های کاری شاعران و نویسندگان پرداخته‌ام.

شریفی همچنین از نگارش کتاب "قائم مقام" خبر داد و اظهارداشت: این نمایشنامه را به تبع نمایشنامه "حسنک وزیر" که از سوی انتشارات علمی فرهنگی منتشر شده نوشته‌ام که به مقطعی از زندگی قائم مقام فراهانی می‌پردازد. نمایشنامه شخصیتی واقعی به نام بی بی دارد که دختر نهم فتحعلی شاه قاجار است و فردی بسیار فعال بوده و در این اثر پرورانده شده. این کتاب که توسط انتشارات حس هفتم نشر خواهد یافت، قابلیت اجرا بالایی دارد.

او با این توضیح که کتاب "پژواک شاعران بهبهان" را در انتشارات نوید شیراز در دست چاپ دارد، ادامه داد:  این اثر حدود 500 صفحه‌ای به زودی منتشر می‌شود و درباره شاعران بهبهان از زمانی که شعر در این شهر پا گرفته، تاکنون است. به شعرهای گویشی و شعرهای مدرن نیز پرداخته‌ام. بهبهان گویش خاص خود را دارد و شاعران فعالی داشته و دارد که درباره همه آن‌ها تحقیقات صورت گرفته و شعرها نقد و ارائه شده‌اند.

شریفی که کتاب "آنتولوژی شعر معاصر ایران" و  نمایشنامه "آنا کارنینا" را برای چاپ به انتشارات علمی فرهنگی سپرده، تصریح کرد: کتاب "آنتولوژی شعر معاصر ایران " را با محوریت پنج شاعر یعنی نیما یوشیج، احمد شاملو، فروغ فرخزاد، مهدی اخوان‌ثالث و سهراب سپهری نوشته‌ام. نمایشنامه "آنا کارنینا" نیز بازنویسی و امروزی شده کتاب دو جلدی تولستوی است و در 70 صفحه نشر می‌یابد. نمایشنامه چهار شخصیت بیشتر ندارد در حالی که کتاب "آنا کارنینا" تولستوی بیش از 100 شخصیت دارد.

او همچنین از نگارش دو رمان "پرپوزال" و "نمی‌شناسمش" خبر داد و افزود: رمان 500 صفحه‌ای "پرپوزال" تم عاشقانه با نگاه سیاسی اجتماعی دارد و شخصیت‌ها از طبقه متوسطه جامعه هستند. رمان "نمی‌شناسمش" در 106 صفحه از زبان یک زن نوشته شده و داستان دختر، مادر و مادربزرگی است که به دلایلی مجبور بودند با افرادی که دوست نداشتند ازدواج کنند. هر دو کتاب نیز توسط انتشارات سیب سرخ منتشر می‌شوند.

شریفی از مجموعه "شعر زمان ما" جلد 19 را به انتشارات نگاه سپرده و مشغول انجام کارهای نهایی جلد 20 برای انتشار است. جلد 18 این مجموعه به فریدون توللی اختصاص داشت.