سرویس سینمایی هنرآنلاین: فیلم "حقیقت" (La Vérité / The Truth) به کارگردانی هیروکازو کوره-ادا کارگردان ژاپنی به‌عنوان فیلم افتتاحیه هفتاد و ششمین دوره جشنواره فیلم ونیز انتخاب شد.

کاترین دونوو، ژولیت بینوش و ایتن هاوک در "حقیقت" بازی می‌کنند که در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره رقابت می‌کند.

کوره-ادا که در 2018 با فیلم "دله‌دزدها" برنده نخل طلای هفتاد و یکمین جشنواره فیلم کن شد، روز پنجشنبه در بیانیه‌ای گفت: بسیار باعث خوشحالی است که "حقیقت" فیلم جدید من به‌عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره ونیز انتخاب شده است. بسیار مفتخرم و صمیمانه از تمام برگزارکنندگان جشنواره تشکر می‌کنم.

کارگردان 57 ساله توکیویی در توضیح پروژه جدید خود گفت: ما این فیلم را پاییز گذشته در 10 هفته در پاریس فیلمبرداری کردیم. همان‌طور که به‌طور رسمی اعلام شد، بازیگرانی بااعتبار در فیلم بازی می‌کنند. "حقیقت" داستان یک خانواده کوچک را روایت می‌کند و ماجراهای فیلم عمدتاً داخل یک خانه روی می‌دهد. سعی کردیم شخصیت‌‌های فیلم خود را در این جهان کوچک با دروغ‌های خود، غرور، افسوس، غم، شادی و آشتی تعریف کنم. واقعاً امیدوارم فیلم را دوست داشته باشید.

آلبرتو باربرا مدیر هنری جشنواره ونیز نیز در بیانیه‌ای گفت: کوره-ادا در اولین پروژه خود در خارج از ژاپن امتیاز همکاری با دو ستاره مهم سینمای فرانسه را داشته است. برخورد مهم‌ترین فیلمساز سینمای معاصر ژاپن و بازیگرانی دوست‌داشتنی مانند کاترین دونوو و ژولیت بینوش، بازتابی شاعرانه از ارتباط یک مادر و دختر را به همراه داشته است. معرفی این فیلم به‌عنوان فیلم افتتاحیه این دوره جشنواره فیلم ونیز مسرت‌بخش است.

"حقیقت" بر فابین (دونوو) متمرکز است که ستاره سینمای فرانسه است. او بر مردانی که دوستش دارند و او را تحسین می‌کنند، حکمرانی می‌کند. بعد از این که فابین کتاب خاطرات خود را چاپ می‌کند، دخترش لومیر (بینوش) با همسر (هاوک) و بچه کوچک خود از نیویورک به پاریس برمی‌گردند. خیلی زود، تجدیددیدار مادر و دختر به یک رویارویی منجر می‌شود: حقایق گفته می‌شود، حساب‌ها صاف می‌شود و به عشق‌ها و رنجش‌ها اعتراف می‌شود.

Hirokazu Kore-eda

هیروکازو کوره-ادا

کوره-ادا اولین بار در 1995 با فیلم "Maborosi" در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره ونیز حضور داشت. او در 2017 نیز با فیلم "قتل سوم" شانس دریافت جایزه شیر طلای لیدو را داشت.

کوره-ادا یکی از فیلمسازان محبوب جشنواره فیلم کن است، او به‌جز "دله‌دزدها" که سال گذشته فیلم برتر جشنواره کن شد، در 2013 با "پسر کو ندارد نشان از پدر" جایزه داوران این جشنواره را برد و در 2016 با "بعد از توفان" برنده جایزه بخش نوعی نگاه شد. "فاصله" (2001)، "کسی نمی‌داند" (2004)، "عروسک بادی" (2009) و "خواهر کوچک ما" (2015) از دیگر فیلم‌های کوره-ادا هستند که در جشنواره کن رقابت کردند.

جشنواره فیلم ونیز که قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی دنیاست، در سال‌های اخیر به ویترینی برای نمایش فیلم‌های مطرح در فصل جوایز سینمایی در هالیوود تبدیل شده است. "جاذبه"، "بردمن" و "لا لا لند" جزو فیلم‌هایی هستند که در سال‌های اخیر در افتتاحیه جشنواره ونیز روی پرده رفتند و بعداً در فصل جوایز سینمایی موفق ظاهر شدند.

لوکرسیا مارتل کارگردان آرژانتینی رئیس داوران بخش مسابقه بین‌الملل هفتاد و ششمین دوره جشنواره فیلم ونیز است که 28 اوت تا هفتم سپتامبر برگزار می‌شود. جولی اندروز بازیگر بریتانیایی و پدرو آلمودوار کارگردان اسپانیایی جایزه شیر طلای یک عمر دستاورد جشنواره ونیز را دریافت می‌کنند.