سرویس موسیقی هنرآنلاین: سحر اژدم‌ثانی شاعر، ترانه‌سرا، موزیسین و عکاس با انتشار کتاب مجموعه اشعار "فصل پنجم زمین" به دنیای حرفه‌ای هنر وارد شد.

او دی‌ماه سال گذشته با عکس "رهایی" در جشنواره بین‌المللی عکاسی "سیاه‌وسفید" در یونان برنده جایزه شد. او این عکس را در کنسرت شهاب صادقی خواننده و آهنگساز سبک راک و متال در تهران به تصویر کشید. او همچنین به‌تازگی با یک ترانه انگلیسی در جشنواره وایلدساند در نیویورک در بخش شعر اجتماعی جایزه دریافت کرد.

اژدم‌ثانی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره پروژه‌های جدید خود گفت: این روزها در حال تولید آلبوم موسیقی و دکلمه شعرهای خودم با موضوع صلح جهانی هستم. در این آلبوم در قالب آهنگساز افتخار همکاری با هنرمندان بنام جهان از 11 کشور را دارم.

او ادامه داد: دوتا از دکلمه‌ها آماده است و مراحل اخذ مجوز را طی می‌کند. این قطعه‌ها به همراه موزیک‌ویدئو و پس از آن در قالب آلبومی به نام "جهان رؤیایی" در سطح جهانی منتشر می‌شود.

اژدم‌ثانی افزود: علاوه بر این دومین کتاب مجموعه شعر سپید من به نام "تا ماه پر کشیدم" در دست چاپ است. همچنین کتاب مجموعه ترانه‌های انگلیسی من که تلفیقی از ترانه و عکس و شامل عکس‌های مجید سعیدی است، به‌زودی در آمریکا منتشر می‌شود.

این شاعر و عکاس با اشاره به این که تلاش می‌کند فعالیت‌هایش جهان‌شمول بوده و در سطح جهان حرفی برای گفتن داشته باشد، ادامه داد: هدف من این است که گوشه‌ای از هنر ایران را در سطح جهانی مطرح کنم و در عرصه بین‌الملل به‌عنوان کسی که با هنرش برای صلح، حقوق زنان و انسانیت فعالیت می‌کند، شناخته شوم.

اژدم‌ثانی با بیان این که هنر ایران همواره در سطح بین‌المللی مورد توجه بوده است، توضیح داد: همچنان استقبال خوبی از هنر و هنرمندان ایرانی صورت می‌گیرد. در حال حاضر که با شما صحبت می‌کنم، به پنج فستیوال شعر و موسیقی در اروپا دعوت شده‌ام و در مسابقات و جشنواره‌هایی نیز که تا به ‌حال نیز شرکت داشته‌ام، شاهد استقبال گرم و چشمگیر از هنر ایران بوده‌ام.

او در پایان با اشاره به این که فضا برای موفقیت بانوان ایرانی در عرصه هنر باز است، تأکید کرد: هرچند محدودیت‌هایی وجود دارد، اما کسی که بخواهد موفق شود، راه خود را پیدا می‌کند، همان‌طور که هر روز شاهد موفقیت بسیاری از زنان ایرانی هستیم.