به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی کمیسیون ملی یونسکو- ایران، حجت‌الله ایوبی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو- ایران، هادی شهسوارپور فرماندار بم، امیر روش بخش معاون ارتباطات و مشارکت‌ها و سرپرست گروه ارتباطات کمیسیون ملی یونسکو- ایران، علیرضا پشتیبان شهردار و اعضای شورای شهر و دیگر مسئولین شهرستان با حضور در ارگ قدیم بم به بهانه سالروز ثبت بم و چشم‌انداز تاریخی آن در فهرست میراث جهانی یونسکو، از این شهر تاریخی بازدید کردند.

ایوبی در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های شهر بم در استان کرمان، عنوان کرد: درباره خرما که محصول استراتژیک کشاورزی بم است برنامه‌هایی برای همکاری با کشورهای دیگر در نظر گرفته شده و کمیسیون ملی یونسکو- ایران برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهر بم از تمام‌ توان استفاده می‌کند.

او یادآور شد: مسئله جذب بیش از پیش توریست با توجه به ثبت جهانی بم و چشم‌انداز تاریخی آن در فهرست میراث یونسکو، امری مهم است و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

سمانه سام نژاد عضو شورای اسلامی شهر بم نیز در حاشیه این دیدار با اشاره به ثبت بم و منظر فرهنگی آن به عنوان میراث جهانی در ۱۷ تیر سال ۱۳۸۲ اظهار داشت: تلاش ما این است هر سال در سالگرد ثبت جهانی بم، اهمیت این شهر را یادآوری کنیم .

او با اشاره به اینکه گذشتگان با ابتکار عمل در کویر قنات‌ها را بنا کرده و نخلستان‌هایی بزرگ در دل کویر به وجود آوردند تأکید کرد: امیدواریم با حضور دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران اتفاقات جدید در این شهر رخ دهد و شاهد اتفاقات فرهنگی ‌در عرصه ملی و جهانی باشیم.

حجت‌الله ایوبی در ادامه این سفر با حضور در گلزار شهدا به شهیدان ۸ سال دوران دفاع مقدس ادای احترام کرد.

وی همچنین بر مزار ایرج بسطامی حضور یافت.

 بازدید از قنوات ثبت جهانی اکبرآباد و قاسم‌آباد، تپه یادمان زلزله و ارگ بم از دیگر برنامه‌های دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران بود.