سرویس سینمایی هنرآنلاین: میثم صانعی تهیه‌کننده فیلم "راز نرگس" که سال گذشته با این فیلم در سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان حضور داشت، این روزها به همراه بهروز رشاد در مقام دستیار تهیه، در تلاش است فیلم"قطار آن شب" به کارگردانی حمیدرضا قطبی را آماده و روانه این دوره جشنواره کند.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره این فیلم سینمایی بیان کرد: "قطار آن شب" در مرحله آماده‌سازی برای حضور در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان است. این فیلم در گروه کودک و خانواده تولید شده و افشین هاشمی، سیامک صفری، مریم بوبانی، بهناز نادری، بهرام شاکری و بازیگر خردسال آیلین رشیدیان در آن بازی می‌کنند.

قطار آن شب

صانعی درباره قصه این فیلم نیز گفت: قصه این فیلم در قطار رخ می‌دهد و درباره زنی است که قرار است به‌عنوان معلم در یک شهرستان مشغول کار شود. او با کودکی روبه‌رو می‌شود و کودک با دیدن زن به یاد خاطرات مادرش می‌افتد و...

این تهیه‌کننده در پاسخ به این سؤال که حضور در فیلم‌های کودکان و نوجوانان تا چه اندازه می‌تواند بر روی دیده شدن یک اثر تأثیرگذار باشد، اظهار کرد: دیده شدن کار اگر حمایت‌های بعدی برای آن وجود نداشته باشد تأثیری ندارد. جشنواره  فیلم‌های کودکان و نوجوانان می‌تواند برای دیده شدن مؤثر باشد، اما نه به‌اندازه و میزانی که برای ساخت آن اثر انرژی گذاشته شده است. متأسفانه تا این لحظه برای فیلم "راز نرگس" چنین اتفاقی رخ نداده است.

وی ادامه داد: بعد از جشنواره انتظار حمایت و کمک بیشتری داشتیم تا حداقل این فیلم اکران شود، اما این اتفاق تاکنون رخ نداده و حمایتی برای اکران فیلم نیز صورت نگرفته است. "راز نرگس" بعد از جشنواره اکران نشد و تماسی هم برای این امر گرفته نشد، حتی صحبت‌هایی هم با دوستان داشتیم، اما جوانی مثل من که با سختی‌ها و هزینه شخصی و صرفاً به جهت علاقه‌مندی اقدام به تولید اثر در این زمینه کرده است نیازمند حمایت بیشتری است. امیدوارم حداقل درباره این فیلم حمایت‌های لازم صورت گیرد.

صانعی همچنین درباره حضور بازیگران چهره و تأثیر آن بر دیده شدن اثر نیز عنوان کرد: مهم‌ترین موضوع، قصه فیلم است و اتفاقاتی که کودکان را می‌تواند به وجد آورد و با فیلم همراه کند. امروز تکنولوژی بسیار در زندگی کودکان اثر دارد و حتی سطح سلیقه آن‌ها را نیز بالا برده است. قطعاً کودکان با آثار فانتزی و اکشن ارتباط بهتری برقرار می‌کنند، اما قصه ساده نیز می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد؛ من خیلی به حضور چهره‌ها در فیلم کودک اعتقادی ندارم، اما بسته به نوع و جنس فیلمنامه و پتانسیل آن و همچنین جایگاهی که آن بازیگر قرار است در آن حضور داشته باشد، می‌توانند در فیلم کودک حضور داشته باشند.