سرویس استان‌های هنرآنلاین: یاسر جمالی معاون صدای مرکز فارس برنامه‌های شاد و متنوع ایام تابستان را تشریح کرد و گفت: تقویت برنامه نیمروز فارس در جدول پخش برنامه‌ها و پخش آن به صورت زنده از ساعت 11:15 تا 12 شنبه تا چهارشنبه که در این برنامه علاوه بر ایجاد فضایی مفرح برای مخاطبان در ایام تابستان فعالیت‌های فرهنگسراها و اماکن آموزشی و تفریحی معرفی می‌شود.

جمالی تولید برنامه کوتاه "یک روز یک نکته " و آموزش مهارت‌های مربوط به مباحث آموزشی مراکز فنی و حرفه‌ای، تولید برنامه "بیست بیست" ویژه گروه نوجوان با تکیه بر موضوعات مربوط به نوجوانان در اوقات فراغت تابستان که این برنامه روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت 16:15 تا 16:35 به صورت ضبطی پخش می‌شود از برنامه‌های دیگر رادیو فارس بیان کرد.

معاون صدای مرکز فارس افزود: "کوله پشتی" عنوان برنامه‌ای است که روزهای پنجشنبه هر هفته به صورت زنده از ساعت 7:15 تا 8 با هدف معرفی ظرفیت‌های طبیعت گردی استان و آموزش‌های لازم در آن خصوص پخش می‌شود. طبیعت گردی با رعایت مسائل زیست محیطی هدفی است که برنامه برای پر کردن اوقات فراغت مخاطبان و ایجاد فضایی سالم دنبال می‌کند.

جمالی تصریح کرد: "فارس بوم" نام برنامه‌ای دیگر است که جمعه هر هفته به صورت ضبطی از ساعت 7:30 تا 8 با هدف آموزش و رعایت مسائل زیست محیطی و استفاده مخاطب از اقلیم بی‌نظیر استان در ایام فراغت تهیه و پخش می‌شود.

معاون صدای فارس ادامه داد: در برنامه "برگ سبز" روزانه یک کتاب برای مخاطبان معرفی می‌شود و با ترغیب به مطالعه تلاش می‌شود مخاطبان بخشی از اوقات فراغت خود را به مطالعه اختصاص دهند؛ و برنامه "گذر چهار فصل" برنامه ترکیبی نمایشی است که با رویکردی تفریحی،سرگرمی و آموزشی در تلاش برای جلب رضایت مخاطب و پرکردن اوقات فراغت او در ساعت‌های 17:30 تا 19 پنجشنبه هر هفته است.

برنامه "نارنجستان" برنامه ترکیبی نمایشی دیگری است که با رویکردی تفریحی و سرگرمی در تلاش برای جلب رضایت مخاطب و پرکردن اوقات فراغت در ساعت‌های 17:30 تا 19:00 جمعه هر هفته است.

"سایبان مهر" عنوان ویژه برنامه گروه خانواده است که به صورت مستمر موضوع برنامه ریزی برای اوقات فراغت فرزندان و خانواده در آن مطرح می‌شود.

جمالی گفت: برنامه ریزی مناسب برای روزهای پنجشنبه و جمعه در تابستان 98 با ایجاد برنامه تابستانه از ساعت 15:30 تا 23:30 و پخش موسیقی و ترانه‌های بومی و اطلاع‌رسانی‌های لازم و ایجاد برنامه "خانه دوست" ویژه معرفی مساجد و فعالیت‌های متعدد آن‌ها در زمینه اوقات فراغت از برنامه‌های رادیو فارس در ایام تابستان است.

 

الهه بهرامی