به گزارش هنرآنلاین؛ در ابتدای این نشست، بندیکت الیوت با اشاره به جایگاه بسیار ارزشمند ایران در شهرک هنری سیته گفت : ایران از سال 1966 که سیته راه‌اندازی شده تاکنون 500 هنرمند ایرانی را به این شهرک اعزام کرده و به همین دلیل از  جایگاه ویژه‌ای برخوردار است . در میان هنرمندانی که تاکنون به سیته اعزام شدند، نام‌های درجه یک و نام آشنای هنر ایران را می‌توان دید ؛ در میان 100 کشوری که در سیته آتلیه دارد؛ ایران رتبه ششم را داراست .

هادی مظفری ضمن خوشامدگویی به خانم الیوت برای حضور در ایران گفت : ما از این پس از حضور هنرمندانی در پاریس و شهرک سیته استقبال می‌کنیم که طرح و پروپوزال داشته و از آغاز حضور تا پایان دوره برنامه‌ای ویژه را برای خلق آثار و رونمایی اثر یا آثارشان در نظر گرفته باشند . 

رئیس شهرک هنری سیته  گفت:  خوشبختانه در دوره جدید، وضعیت پرونده هنرمندان اعزامی بهبود جدی بخشیده شده و کیفیت آثار هنرمندانی که به سیته اعزام می‌شوند بالاتر از گذشته است،  این نکته  کاملا هویداست . شاید در دوره‌هایی سطح هنری و کیفیت آثار هنرمندانی که به سیته اعزام می‌شدند در حد و اندازه سایر کشورها نبود ولی الان هنرمندان در حد شان و نام ایران حضور پیدا می‌کنند و این خیلی امیدبخش است . 

بندیکت الیوت اظهار داشت: ما موفقیت‌های ایران در حوزه هنرهای تجسمی در مجامع بین‌المللی را دنبال می‌کنیم و خبرهای خوب حضور پر رنگ پاویون ایران در ونیز به گوش ما در سیته رسیده است. یکی از هنرمندان اعزامی ایران به پنجاه و هشتمین بینال ونیز خانم علیخانزاده است که پیش‌تر در دوره‌های سفر مطالعاتی سیته حضور داشته‌اند. ایشان به نوعی از هنرمندان سیته محسوب می‌شوند و حضور ایشان در این دوره بینال ونیز باعث خوشحالی ماست.  دنبال کردن وضعیت و کیفیت هنر ایران در میان علاقه‌مندان و هنرمندان فرانسه از مرز کنجکاوی گذشته و امروز به عنوان یک عطش هنر ایران را دنبال می‌کنیم . هنر ایران برای اروپا بسیار جذاب و قابل پیگیری است . امیدوارم مسیر پیش رو راه موفق‌تری برای مفاهمه، گفت‌وگو و آموزش در زمینه هنر در عرصه بین‌المللی  باشد. 

گفتنی است ، سیته شهرکی هنری در پاریس ـ فرانسه است  که در سال 1966 به منظور گردهم آیی هنرمندان جای‌جای دنیا در کنار هم به منظور تبادل نظر ،گفت و گو، آشنایی با هنر روز دنیا و...ایجاد شده و 100 کشور جهان در این شهرک ، آتلیه‌های تخصصی هنری دارند و ایران با چهار آتلیه جزو کشورهای تأثیرگذار در سیته است.