به گزارش هنرآنلاین، متن پیام پیروز حناچی شهردار تهران به هفتمین دوره جشنواره فیلم شهر به شرح زیر است:

"به نام خدایی که ترسیم‌گر زیبایی‌هاست، خدایی که پرتوی از آفرینندگی و خلاقیت را به رسم التفات به مخلوقاتش بخشید. خدایی که به بشر زندگی جمعی را آموخت و بسترهای هم‌زیستی مسالمت‌آمیز میان آنان را مهیا نمود و بشر در پی آن با پیشرفت‌های روزانه به امکانات نوین دست یافت و با گذشت اعصار مختلف به اجتماعی به نام "شهر" رسید؛ شهری که جمعیت زیادی را در خود جای داد و مانند یک دستگاه سترگ و عظیم با اجزایی پیچیده فعالیت نمود. دستگاهی که علی‌رغم ماهیت فیزیکی و ساختمان‌های سر به فلک کشیده و راه‌ها و جاده‌ها و زیرساخت‌های فنی و ... نیازمند روح به‌عنوان عنصر متعالی است که آن هم از طریق فرهنگ می‌بایست بر آن تزریق شود.

فرهنگ همان عنصر مغفول در زندگی صنعتی امروزی است که بی‌توجهی به آن انسان را از انسانیت دور و توجه به آن اسباب رشد را مهیا می‌نماید.

از جمله ابزارهای مهم فرهنگ‌سازی، هنر - صنعت سینما است که می‌تواند دستاویزی برای ترویج مبانی مهم زندگی شهری باشد و حال که "جشنواره بین‌المللی فیلم شهر" با شعار "شهروند مسئول، شهر سالم" به ایستگاه هفتم رسیده، فرصت را مغتنم شمرده و به مؤلفان و مروجان این‌گونه‌ سینما دست‌مریزاد گفته و اذعان می‌داریم که بی‌شک اگر توجه فیلمسازان و هنرمندان به مقوله ترویج مبانی شهروندی گرایش پیدا کند و تولیدات ایشان به آن بپردازد در نهادینه کردن آداب و اصول درست زندگی شهری در بین مردم با سرعت چشم‌گیری حرکت خواهیم کرد و ما را به‌عنوان خادمین شهر در رسیدن به اهداف خود مدد خواهد نمود.

در پایان ضمن قدردانی از شورای محترم سیاست‌گذاری و اجرایی جشنواره، دبیر محترم، هیئت‌های محترم انتخاب و داوری، سینماگران، فیلمسازان و هنرمندانی که آثارشان را برای شرکت در این دوره از جشنواره ارسال نموده‌اند، توفیق روزافزون ایشان را از خداوند منان خواهانیم."

هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر 26 تا 31 تیر توسط موسسه تصویر شهر با شعار "شهروند مسئول، شهر سالم" و به دبیری هاشم میرزاخانی در پردیس سینما گالری ملت برگزار می‌شود.