سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "لولیتا نسخه 12" نوشته فرشاد جعفری با دراماتورژی و کارگردانی بهنام احمدی از 27 تیرماه ساعت 18:30 در سالن شماره یک تماشاخانه سپند روی صحنه می‌رود و بازیگران این نمایش کتایون سالکی، مهدی شاهدی، فرزانه زینتی و الهه اکبری هستند.

بهنام احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری این اثر نمایشی گفت: "لولیتا" پیش از این در مجموعه تئاترشهر و تماشاخانه پالیز اجرا شده است اما از زمان نگارش تا اجرا 11 بار بازنویسی شد. این اثر ابتدا با نام "آهو" نوشته شد و پس از یازده بار بازنویسی در روند تمرینات به "لولیتا" رسیدیم و پس از اجراهای پیشین متوجه شدم که 11 نسخه متن نوشته شده که با یکدیگر شباهت ندارند و تنها از نظر کانسپ به هم نزدیک هستند.

او در ادامه اضافه کرد: پس از اجرای سال گذشته در مجموعه تئاترشهر و تماشاخانه پالیز به نسبت بازخورد مخاطبان و روند و مسیر مدنظر، در متن تغییرات بسیار ایجاد شد و به متن تازه‌ای با بازیگران جدید رسیدم و اکنون در نظر داریم این اثر را در تماشاخانه سپند روی صحنه آوریم.

کارگردان نمایش "حقایقی درباره یک ماهی مرده" درباره موضوع و مضمون نمایش "لولیتا" عنوان کرد: این نمایش با رمان ولادیمیر ناباکوف که سال‌ها قبل نوشته شده و تبلیغاتی که در این‌باره می‌شود ارتباطی ندارد و اسم کاراکتر اصلی نمایش "لولیتا" است.

او ضمن اشاره به اینکه "لولیتا نسخه 12" فضایی کابوس‌گونه دارد، خاطرنشان کرد: در این نمایش آدم‌های جزیره تحت تاثیر کابوسی هستند و با کابوس‌هایشان روایت می‌شوند. این اثر زمان و مکان مشخص ندارد و شاید مخاطب هم دچار گنگی شود. در این اثر مسائل بسیاری همچون مهاجرت، سقط جنین و... از رویاها تا کاوبس‌ها در بسترهای مختلف روایت می‌شود و هر شحصی که با مسیر همراه شود می‌تواند تاویل و برداشت خود را از نشانه‌ها داشته باشد.

احمدی درباره سبک و فضای اجرایی نمایش گفت: نمایش "لولیتا نسخه 12" فضایی سورئال دارد و حتی داستان زیر متن در سبک اجرایی جدید نیز کاملاً سورئال است. در این نمایش از ویدئو آرت استفاده شده و طراحی موسیقی و صحنه این اثر پیش از شروع تمرینات انجام شده است.

او ضمن اشاره به اینکه تمرینات نمایش 4 ماه به طول انجامید اما پیش تولید آن از یک سال پیش آغاز شده است، درباره طراحی صحنه نمایش یادآور شد: در طراحی صحنه ابتدا بر روی یک نقاشی از اشر تمرکز کردیم و از آن اقتباس و برداشت خیلی دور داشتیم اما رفته رفته این نقاشی تغییر کرد و اکنون به طرحی مستقل رسیدیم.

بهنام احمدی درباره موسیقی این اثر تصریح کرد: پیش از شروع تمرینات نمایش وارد مرحله ساخت موسیقی شدیم و برای هر صحنه یک موسیقی طراحی شد که برگرفته از موسیقی‌های آشناست اما بر روی آن‌ها آهنگسازی انجام شد و از موسیقی اصلی فاصله گرفتیم و کمی شباهت از موسیقی ابتدایی باقی مانده که برای برخی آشنا و برای بعضی‌ها ناآشناست.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: تهیه‌کننده: شهاب بهزادی، دستیار کارگردان و برنامه ریز: مژده رنجبر، طراح صحنه و آکسسوار: طاهر نیکخواه ابیانه، ساخت موسیقی:  Xpherekube، مربی آواز:: مهرداد بابایی، مدیر صحنه: آرتا میرآفتابی، طراح نور: صبا کسمایی، طراح لباس: شیدا زواری و طاهر نیکخواه ابیانه، دستیار لباس: لیلی جعفری، دوخت لباس: زهرا بهرامی و فریبا داویجانی، طراح گرافیک و پوستر: سیاوش تصاعدیان، ساخت دکور: آرش پاشایی، دستیاران صحنه: پویا طهماسبی و معید درویش، عکاس: کیارش مسیبی، کارگردان ویدیو آرت و تیزر: بهنام احمدی، فیلمبردار ویدیو آرت و تیزر: محمد سخن ور و بهروز راد و تدوین ویدیو آرت و تیزر: محمد سخن ور.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.