سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، حسین شکربیگی شاعر و نویسنده، با این توضیح که دو مجموعه شعر آماده انتشار دارد به هنرآنلاین گفت: این دو اثر با عناوین "نفر اول ایستاده از سمت راست" توسط انتشارات نیماژ و "از اندوهی به اندوهی دیگر" از سوی انتشارات نگاه منتشر خواهند شد.

او درباره محتوای این دو کتاب، اظهار داشت: اشعار این دو اثر عاشقانه‌هایی با مضامین سیاسی، اجتماعی و بازتاب تحولات اخیر خاورمیانه هستند.

به گفته شکربیگی، "نفر اول ایستاده از سمت راست" و "از اندوهی به اندوهی دیگر" حاوی اشعار سپید هستند و طی پنج سال اخیر سروده شدند.

او همچنین درباره مجموعه شعر "مصر و شکر"، توضیح داد: این اثر که امسال در سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب، برای نخستین بار توزیع شد توسط انتشارات سیب سرخ به چاپ رسیده و حاوی 52 غزل است. در این اثر سعی داشتم نگاه نویی به غزل داشته باشم. اشعار امروزی‌تر هستند و به مسایل روز توجه دارم. عمده مضامین شعرها عاشقانه است و برخی نیز محتوای اجتماعی دارند.

حسین شکربیگی شاعر و نویسنده ایلامی است. "نیمی از صورتت را عاشقم" نشر فراگاه 1383، "بودای کرد" نشر فصل پنجم 1390، "ابر بزرگ" انتشارات شاملو 1391، "والزیتون" نشر ساقی 1392، "گنجشک‌خوانی در باغ‌های زیتون" سوره مهر 1395 و "تاک منتشر" نشر فصل پنجم 1395 از آثار منتشر شده اوست.

شکربیگی برگزیده کتاب سال جمهوری اسلامی ایران 1393 برای مجموعه داستان "روایت‌های من" و برگزیده بین‌المللی جایزه صلح سیمرغ در تاجیکستان برای داستان "جنگ بود دیگر" است.