سرویس سینمایی هنرآنلاین: نشست خبری هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر دوشنبه ۲۴ تیرماه با حضور هاشم میرزاخانی دبیر جشنواره و اصحاب رسانه در پردیس ملت برگزار شد.

میرزاخانی در ابتدای نشست گفت: هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر از ۲۶ تا ۳۱ تیرماه در پردیس ملت برگزار می‌شود و همزمان با روز افتتاحیه سالن چند منظوره پردیس و فود کورت نیز آغاز به کار می‌کند و بخشی از جوایز برگزیدگان نیز در این مراسم اهدا خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین گالری تجسمی جشنواره فیلم شهر نیز همزمان با این جشنواره افتتاح خواهد شد، در این نمایشگاه ۵۵ اثر نقاشی و عکس از ۵۰ هنرمند به نمایش گذاشته خواهد شد. ما معتقدیم هنرهای تجسمی بخصوص نقاشی و عکس پیام رسانی قوی دارند و می‌توانند روی تمام حوزه‌ها اثرگذاری داشته باشند. این نمایشگاه روز 26 تیرماه در گالری پردیس ملت ساعت ۱۹ افتتاح خواهد شد و تا 18 مرداد ماه نیز دایر خواهد بود.

 دبیر جشنواره همچنین اظهار کرد: در این دوره از جشنواره ۴۲۴۰ اثر در بخش‌های مختلف ارسال شد و 9 هیئت انتخاب و داوری آثار را دیده و از میان آن‌ها آثار را برگزیدند که در مجموع ۱۶۶ اثر از ایران و ۱۳۴ اثر خارجی در جشنواره به نمایش درخواهند آمد.

میرزاخانی در ادامه درباره نکوداشت‌ها و بزرگداشت‌های جشنواره عنوان کرد: در مراسم افتتاحیه جشنواره، آیین نکوداشت استاد مرحوم جمشید مشایخی را خواهیم داشت، همچنین برای استاد علی نصیریان، داریوش اسدزاده، مسعود رایگان، رویا تیموریان و پروانه معصومی نیز بزرگداشت برگزار خواهیم کرد. در تلاش هستیم در صورت بهبود حال آقای داریوش اسدزاده ایشان در مراسم حضور داشته باشند که در غیر اینصورت میزبان خانواده ایشان خواهیم بود.

وی افزود: از آنجا که در شهرها عناصری داریم که اگر نباشند جای خالی آن‌ها بسیار محسوس است، ما در این دوره از آتش نشانان، اورژانس، خدمات شهری و پلیس راهور چهار نفر برگزیده داریم که در مراسم افتتاحیه از آنان نیز تجلیل خواهیم کرد.

میرزاخانی گفت: در این دوره از جشنواره ما پذیرای جوردن هالندر معمار و فیلمساز هلندی، سورا سرنگی از هند و عباس یوسفی از سوریه و پوران درخشنده به همراه پیمان معادی از ایران خواهیم بود که گروه داوران بخش بین‌الملل ما را تشکیل داده‌اند و علاوه بر این سورا سرنگی در طی مدت برگزاری جشنواره درباره اخلاق و جوردن هالندر نیز درباره تاثیر سینما بر معماری شهر، کارگاهی برگزار خواهند کرد.

دبیر جشنواره درباره حمایت از آثار سینمایی در حوزه شهری و تولید اثرشهری در جشنواره نیز عنوان کرد: تلاش ما بر این است تا در خصوص آثار سینمایی در عرصه شهری تولیداتی داشته باشیم و از آثاری که در حوزه شهری ساخته می‌شوند حمایت کرده و آن‌ها را در معرض نمایش عموم بگذاریم. از همین رو سعی می‌کنیم آثار برگزیده را برای ترویج مباحث شهروندی در فرهنگسراها و رسانه ملی به نمایش درآوریم. علاوه بر این موسسه تصویر شهر وظیفه تولید اثر دارد اما امسال مباحث مالی در تمام دستگاه‌ها مطرح شده و بودجه‌ها کاسته شده است. بنابراین در تلاش هستیم تا با نامه‌نگاری‌هایی که در حال انجام است این بودجه تامین و تولید آثار را در جریان کار بگذاریم.

میرزاخانی در خاتمه اظهار کرد: بانک شهر در این دوره حامی جشنواره است. این بانک به عنوان بازوی شهری سال‌هاست فعالیت دارد. مسئولان بانک در این دوره همکاری کاملی با ما داشتند تا از منابع شهری نیز بهره‌برداری درست صورت گیرد. همچنین با همکاری شهردار تهران، معاون عمرانی وی و شهردار منطقه سه بحث راه اندازی پارکینگ و محل بازی کودکان را نیز در انتهای اتوبان کردستان انجام دادیم که تا یکی دو ماه آینده افتتاح می‌شود که گنجایش پارک هزار خودرو را دارد.

در خاتمه این نشست از پوسترهای جشنواره رونمایی شد.