سرویس استان‌های هنرآنلاین: مجید حاتمی رهبر این ارکستر به هنرآنلاین گفت: منظومه آرش شامل چهار اپیزود است. بخش اول با نام  "زندگی زیباست"، بخش دوم به نام "آوای لالایی" که درد و دل یک مادر با فرزندش است به گونه‌ای که هم او را نوازش می‌دهد و هم دردهای خود را با او می‌گوید، بخش سوم به نام "شیپور جنگ را چرا نواختند" و بخش چهارم هم "آرش کمانگیر" است که در این کار قسمتی از اشعار آرش کمانگیر سیاوش کسرایی اجرا می‌شود. البته به جز اشعار سیاوش کسرایی در این ارکستر، از نمایشنامه "آرش" بهرام بیضایی، اشعار فریدون مشیری و نیز بزرگان دیگری در این حوزه نیز استفاده شده است.

حاتمی افزود: همه آثار با کلام اجرا خواهد شد. اپیزودهای اول، دوم و چهارم به صورت تصنیف اجرا می‌‌شود و بخش "شیپور جنگ را چرا نواختند" به صورت آواز اجرا خواهد شد.

رهبر ارکستر فیلارمونیک دماوند ادامه داد: امیدوار هستم بتوانم از وجود یک خواننده مطرح ملی استفاده کنم تا کار بهتر شنیده شود. طبعاً هزینه‌ها و دستمزد نوازندگان ارکستر ۵۰ نفره بالاست و من هم تا این لحظه اسپانسری ندارم.

این مدرس موسیقی راجع به استفاده از نغمه‌های مازنی در کار خود بیان داشت: در آوای لالایی از تم اصلی لالایی مرکزی استان مازندران استفاده کرده‌ام که البته در کار ملودی‌های زیادی به آن اضافه می‌شود. در انتهای قطعه "آرش کمانگیر" هم از آواز امیری مازندرانی استفاده شده است.

حاتمی تصریح کرد: بافت قطعات به صورت هموفونی و پلی‌فونی بوده و بر اساس هارمونی کلاسیک غربی ساخته شده است. برای این قطعات چند ماهی زمان گذاشتم تا آماده شوند و نزد چند تن از استادان دانشگاه تهران بردم. آنها هم لطف کرده و نقد کردند و اصلاحیه آن را نیز انجام دادم. خوشحالم از اینکه به لحاظ علمی کار درست انجام شده است.

حاتمی در خصوص تکمیل گروه کر ارکستر خود گفت: فراخوانی نیز در روزهای اخیر برای کسانی که علاقه‌مند هستند در گروه کر شرکت کنند، منتشر شده است. البته اولویت با کسانی است که توانایی خواندن نت را داشته و ژوست می‌خوانند.

photo_۲۰۱۹-۰۷-۱۳_۱۶-۳۸-۴۸