به گزارش هنرآنلاین، در پایان این بازدید که با مشایعت سید عباس سجادی مدیر عامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران همراه بود، محمدرضا عارف، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، بهمن پناهی را هنرمندی حاذق دانست و افزود: قطعا آثار این هنرمند در آینده ارزش خود را نشان خواهد داد. این هنرمند به زیبایی از تنوع رنگ و حروف به شکل‎های مختلف استفاده کرده است.

دکتر محمد رضا عارف با اشاره به هنر در دیپلماسی فرهنگی خاطرنشان کرد: زبان هنر زبان کاهش تنش‎ها است. زبان صلح است. زبان وحدت است. زبان انسجام است و مطمئنا هنر می‎تواند بیانگر فرهنگ و تمدن کهن و عمیق ایرانی و در راستای کاهش تنش‎ها و تبلیغات سوء که علیه فرهنگ ایران می‎شود موثر باشد.

سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مجلس و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز ضمن بازدید از نمایشگاه نقاشی‎خط بهمن پناهی در گفت و گویی با روابط عمومی بنیاد آفرینش‎های هنری نیاوران با ذکر این مطلب که آثار بهمن پناهی، تلفیقی از مدرنیته و سنت است افزود: این هنرمند کوشیده تا میراث ایرانی را در آثار خود به نمایش بگذارد. این آثار قدرت تخیل انسان را بالا می‎برد و انسان را به فکر وا می‎دارد.

 ذوالقدر در ادامه گفت: هنرمندانی مانند پناهی که در غرب تحصیل کرده‎ و روحیه و اخلاق شرقی خود را حفظ کرده‎اند می‎توانند آثار بسیار فوق‎العاده‎ای را خلق کنند. هنرمندانی از این دست که هم تفکر غربی را در غرب به دست آورده‎اند و هم میراث ایرانی اسلامی را دارند می‎توانند این دو رویکرد را با هم تلفیق کنند و آثار جاودانی را خلق کنند. 

وی نقش مراکز فرهنگی همچون بنیاد آفرینش های هنری نیاوران را در  حمایت و ایجاد فرصت برای هنرمندان ایرانی خارج از کشور را بسیار مهم و تاثیرگذار عنوان کرد. 

فاطمه ذوالقدر در پایان صحبتهایش از پیشنهاد بهمن پناهی مبنی بر معرفی خط نستعلیق به عنوان خط رسمی ایران در نوشته‎ها، مکاتبات، پول رسمی کشور و... به عنوان خط تاریخی، سنتی استقبال کرد و گفت: این پیشنهاد در جلسات کمیسیون فرهنگی مجلس با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح خواهد شد و امیدورام در نهایت عملی شود.

گفتنی است نمایشگاه نقاشی‎خط بهمن پناهی با عنوان موزیکالیگرافی تا 28 تیرماه در گالری شماره 1 فرهنگسرای نیاوران برپاست. علاقمندان می‎توانند جهت بازدید از این نمایشگاه در روزهای عادی از ساعت 10 الی 21 و در روزهای تعطیل از ساعت 14 الی 21 به فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.