به گزارش هنرآنلاین، در این نمایشگاه ۱۸۲ اثر از ۱۶۰ هنرمند به نمایش گذاشته شد. بنابر سنت همیشگى چهارسوى خیال، آثار به انتخاب هنرمندان و بدون داورى به این نمایشگاه راه یافته‌اند.

علیرضا خاقانی هنرمند مجسمه‌ساز درباره چهارسوى خیال گفت: این نمایشگاه آثار اعضای انجمن مجسمه‌سازان است. بر اساس فراخوانی که از سوى انجمن اعلام شد، اعضا می‌توانستند حداکثر ۳ اثر از کارهاى اخیر خود را به نمایش بگذارند. ویژگى چهارسوى خیال از ابتدا تا امروز این است که انتخاب آثار به عهده خود هنرمندان بوده است. در واقع موضوع آثار این نمایشگاه آزاد بوده و هنرمند این امکان را دارد که ایده و فضاهای شخصی خاص خود را به نمایش بگذارد. این موضوع باعث شده نگاه خوب و حرفه‌ای از فضای مجسمه‌سازی ایران را در نمایشگاه شاهد باشیم و در مجموع  برآیند خوبی از آثار مجسمه‌سازان کشورمان در مخاطبانمان ایجاد کنیم.

آثار این دوره از نمایشگاه نسبت به سال‌های گذشته کیفیت بهتری دارند و نمایشگاه مراحل پختگی خود را طی می‌کند و به مرور به اعتبار و ارزش آن افزوده می‌شود، امیدوارم در سال‌های آتی پیشرفت بیشتری داشته باشیم و کارهای بهتری را ببینیم. همچنین باید اشاره کنم که فراهم کردن این نمایشگاه کار سنگینی بود و  هیات مدیره انجمن مجسمه‌سازان زحمات زیادی برای برگزاری آن کشیدند.

وی با اشاره به حضور آثارش در این نمایشگاه افزود: با سه اثر بدون عنوان در نمایشگاه حضور دارم. معتقدم با انتخاب عنوان براى اثر هنرى مواجهه مخاطب با اثر را محدود به عنوان کرده و امکان برداشت آزادانه را سلب مى‌کنیم. آثارى که در چهارسوى خیال ارائه داده‌ام کارهایى مفهومی هستند، به همین جهت ترجیح دادم خط فکری خاصی به مخاطب ندهم تا خودش برداشت از اثر داشته باشد.

هومن سلیمی، دیگر هنرمند مجمسه‌ساز و عضو هیات مدیره انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران نیز افزود:‌ از ده سال پیش در انجمن مجسمه‌سازان نمایشگاه‌هایی برپا می‌کردیم که کارها داوری می‌شد و برخی آثار انتخاب نمی‌شدند، بنابراین تصمیم گرفتیم تا نمایشگاه "چهارسوی خیال" را به گونه متفاوتی برگزار کنیم و داوری در نمایشگاه نداشته باشیم.

وی ادامه داد: اولین نمایشگاه چهارسوی خیال سال ٨٨ در موزه امام علی برگزار شد و  هم اکنون ششمین دوره آن با حضور اساتید از کیفیت بالاتری برخوردار است.

ششمین نمایشگاه "چهار سوی خیال" تا ۴ مرداد در گالری‌های خانه هنرمندان ایران دایر است.