به گزارش هنرآنلاین، نشست این هفته "چهارشنبه‌های تهران"، با پخش کلیپی در معرفی اجمالی امام‌زاده صالح شروع شد. سپس دکتر محمد میرزاخانی از اهمیت امام‌زاده نقل کرد و گفت که امامزاده در مسیر ییلاق بوده است. در ادامه او  از سفرنامه‌هایی مانند سفرنامه‌ی لرد کرزن در عصر ناصری نمونه‌هایی را برای حاضران شرح داد.

در ادامه‌ برنامه مستند "صالح شمیران" به کارگردانی بابک مینائی پخش شد. پس از نمایش فیلم، مینائی به روی صحنه رفت و از سر پل تجریش نقل کرد و گفت‌که در قدیم رسم بوده عروس را از آن‌جا با شادی و خرمی راهی خانه‌ی شوهر کنند.

از نکات شنیدنی برنامه‌ این هفته‌ چهارشنبه‌های تهران داستان‌خوانی رضا مختاری، نویسنده و پژوهشگر حوزه‌ی میراث با لحن و زبان خودش بود.

بعد از این خاطره‌گویی‌ها از تهران قدیم و داستان‌خوانی‌ها، سینا دادخواه، نویسنده، به روی صحنه رفت و تعاریف متفاوتی از چند واژه‌ بالاشهر و شمیران و پای کوه ارائه کرد و سپس از تجریش جدید و مظاهر مدرن شهرنشینی در شمال تهران گفت.

در بخش پایانی برنامه، فیلمی از خاطرات کسبه‌ بازار تجریش پخش شد و عباس صالحی از کسبه‌ قدیمی بازار تجریش، حاضرین در مراسم را با اسنادی که آورده بود، به خاطراتی دور از تجریش قدیم و برف و سرمایش مهمان کرد.