به گزارش هنرآنلاین، سی و پنجمین نشست تخصصی آموزشی آیین آواز و نکوداشت امیر مداح خواننده و مدرس آواز روز سه شنبه 25 تیرماه از ساعت 18 در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

به گزارش سایت خانه موسیقی، در این نشست امیر مداح درباره زندگی و کارنامه هنری‌اش صحبت می کند و قطعه آوازی  را در دستگاه راست پنجگاه به همراه حسن علی‌نژاد نوازنده سه تار (از شاگردان زنده‌یاد جلال ذوالفنون) اجرا می‌کند.

امیر مداح سال 1341 در شهر تهران زاده شد. اولین نغمه‌های زندگی را نزد پدرش زنده‌یاد حسین مداح (تعزیه‌خوان قدیمی) آموخت و از 9 سالگی در تعزیه‌ها با پدر همراه شد، معمولاً نقش‌ موافق‌خوان‌های جوان را بر عهده می‌گرفت. امیر مداح سال 1358 به هنر تئاتر روی آورد و نزد رکن‌الدین خسروی به اندوختن دانش و تجربه مشغول شد. در تئاتر به تلفیقی از دو هنر نمایش و موسیقی اندیشید که حاصلش بازی و آوازخوانی هم‌زمان او در چند اجرای صحنه‌ای در آن سال‌ها بود. هرچند که در ادامه، اهتمامش را بر خوانندگی گذاشت.

مداح سال 1360 مدت کوتاهی را در گروه چاووش نزد نصرالله ناصح‌پور به فراگیری ردیف گذراند. مدتی هم نزد کریم صالح‌عظیمی به آموختن روایت عبدالله‌خان دوامی از ردیف آوازی مشغول شد. سال 1361 در گروه معارف رادیو خواندن اشعار مذهبی و عرفانی را زیر نظر زنده‌یاد حسین صبحدل در پیش گرفت که اجرای آموخته‌هایش تا امروز و پس از کوچ همیشگی استادش نیز ادامه دارد.