سرویس تجسمی هنرآنلاین : علیرضا آسانلو نقاش و مجسمه ساز شناخته شده عصر فردا جمعه بیست و یکم تیر ماه در گالری باروک از مجموعه خانه فرهنگ دیهیم پرفورمنسی با موضوع صلح اجرا می کند. 

این اتفاق هنری ساعت پنج بعد از ظهر آغاز و تا ساعت 21 ادامه خواهد داشت که گویا جلسه گفتگو با هنرمند نیز جزئی از آن خواهد بود.

سمیه رمضان ماهی، منتقد هنری درباره این اتفاق نوشته است:"  آنچه آسانلو را به خلق اثری با محوریت صلح ترغیب کرده شرایط بحرانی امروز خاورمیانه است. سایه جنگ بر سر نسل آینده سنگینی میکند؛ جوانان امروز، پدران فردا و پرورش دهنده نسلی خواهند بود که یا غمِ از دست دادن و ویرانی را به ارث میبرند و یا لذت و شعف صلحی ماندگار را."

او در جایی دیگر از نوشته اش آورده است:" علیرضا آسانلو هنرمند ایرانی است؛ از سرزمینی کهن، که گویی در خاطره جمعی مردمانش اضطرابی همیشگی از خشم، جنگ، تجاوز و خشونت نهادینه شده و در آن صلحی ماندگار، آرزویی است که مدام به تعویق میافتد. اما به راستی صلح چیست؟یکی از بسترهای بیان این مفهوم هنر است؛ و در تاریخِ هنر کم نبودند هنرمندانی که در خیال خلاق خود، جهانی پر ز صلح و داد را تجسم بخشیده اند.

علیرضا آسانلو

شایان ذکر است علیرضا اسانلو کارش را با نقاشی آغاز کرد و از حوالی ده سال پیش به مجسمه‌سازی نیز روی آورد. سابقه برگزاری ۱۰ نمایشگاه گروهی و هفت نمایشگاه انفرادی را در کارنامه هنری خود دارد. مجسمه های این هنرمند  از مفاخر ایران در موزه مفاخر، دانشگاه تهران و خانه هنرمندان نصب است که شاخص‌ترین آن‌ها پرتره عباس کیارستمی، عزت الله انتظامی، ملک الشعرای بهار و ….. است. همچنین علیرضا آسانلو شش مجسمه در آمریکا ساخته است که مجسمه فروغ فرخزاد برای دانشگاه مریلند یکی از آنهاست.

 نمایشگاه "این کیست این" علیرضا اسانلو اواخر بهمن ماه سال گذشته در گالری شیرین دایر بود که با استقبال و اقبال خوبی روبرو شد. 

پرفورمنس صلح علیرضا آسانلو در گالری باروک به نشانی شریعتی، پایین تر از پل رومی، پلاک 1736 دایر است.