سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "پا" نوشته و کار آرمین حمدی‌پور از 11 تیرماه ساعت 19 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان روی صحنه است و بازیگران آن پویان فریدونی، نگین تهمتن، فرزاد نام آوری، حانیه رضایی و رعنا شبانکاره هستند. این اثر نمایشی برگزیده جشنواره تئاتر شهرزاد و منتخب جشنواره تئاتر دانشگاهی بوده و پیش از این در شیراز و کرمان روی صحنه آمده است.

آرمین حمدی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره موضوع و مضمون نمایش "پا" گفت: این نمایش داستان زوجی است که دچار سوتفاهم نسبت به یک تصویر می‌شوند. ایده نگارش این اثر از زمانی‌که با دوستان یا خانواده از طریق تصویری مکالمه می‌کردم شکل گرفت. این اثر را 2 سال پیش نوشتم و 8 ماه تمرینات آن به طول انجامید و سپس در شیراز، کرمان، جشنواره تئاتر دانشگاهی و جشنواره تئاتر شهرزاد به صحنه رفت.

او خلاصه داستان نمایش "پا" را اینگونه توضیح داد: زوجی با دوست‌شان در خارج از کشور مکالمه تصویری دارند. آن‌ها چیزی را در تصویر دیدند که دچار سوتفاهم شدند و تمام مدت داستان بر سر اثبات و قضاوت این سوء‌تفاهم می‌گذرد.

این نویسنده و کارگردان جوان درباره سبک و فضای اجرایی نمایش خاطرنشان کرد: معمولاً از عنوان اینکه در چه سبک و فضایی نمایش را روی صحنه آورده‌ام فراری هستم چراکه سعی‌ام بر این است تا یک قصه را به صورت صحیح و با ابزار لازم برای مخاطب روایت کرده و تماشاگر را درگیر داستان کنم. این نمایش دارای رگه‌های کمدی است اما نمی‌گویم که این اثر کمدی است یا در سبک خاصی قرار دارد.

حمدی‌پور درباره طراحی صحنه و موسیقی نمایش "پا" گفت: دو صندلی و یک میز در صحنه قرار دارد ضمن اینکه از مدیا در این اثر استفاده شده است و مدیا نقش مهمی در این نمایش دارد. صحنه براساس ذهنیات خودم با هزینه‌های کم و ملزوماتی که بتواند میزانسن و قصه را تعریف کند، طراحی شده است. موسیقی نمایش نیز انتخابی است و به صورت پلی بک پخش می‌شود.

او درباره حضور نوید محمدزاده به عنوان تهیه‌کننده در این نمایش یادآور شد: آقای محمدزاده در جشنواره تئاتر شهرزاده به عنوان داور در کنار آقایان نادر برهانی مرند و مسعود دلخواه حضور داشت. زمانی‌که نمایش ما را دیدند و این اثر برگزیده آن جشنواره شد از کار رضایت داشت و تهیه‌کنندگی این نمایش را برعهده گرفت و این موضوع برای ما که گروهی از شیراز بودیم و در تهران اجرای عمومی نداشتیم، بستر اجرای نمایش را فراهم کرد.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: تهیه‌کننده: نوید محمدزاده، مدیر پروژه: روح‌الله زندی‌فرد، دستیار کارگردان: رعنا شبانکاره، طراح لباس: هدا میرزایی و طراح پوستر و بروشور: فرانک ایرانی.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.