سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه نقاشی ارغوان حیدری‌مجد با نام "هورقلیا" در گالری ویستا برپاست. ارغوان حیدری با بیان اینکه 21 تابلوی رنگ‌روغن در این مجموعه به نمایش درآمده است، به هنرآنلاین گفت: کار روی این مجموعه را از سال 95 آغاز کردم و ایده آن بسیار تصادفی شکل گرفت. قبلا همه آثارم فیگوراتیو بودند و پیش از این مجموعه نیز کار کلاژ انجام می‌دادم، اما به‌طور ناگهانی، زمانی که در طبیعت حضور داشتم، استارت این مجموعه زده شد.

حیدری ادامه داد: من به طبیعت می‌روم و طرح می‌زنم یا عکس می‌گیرم. بعد از آن با الهام از این تصاویر به نقاشی می‌پردازم. آن چیزی که در طبیعت برایم مهم است ساختار و الگوهای هندسی است که در طبیعت وجود دارد. شکل‌های خود تکرارشونده در طبیعت بسیار زیاد هستند و من سعی کردم از آن‌ها استفاده کنم. با کمک گرفتن از آن شکل‌ها، تصویری که انتخاب کردم را به نمایش درآورم. رنگ‌های موجود در تابلوها نیز ارتباطی با طبیعت ندارد و تخیل و حال و هوایی که دارم در کارها تاثیرگذار است.

او درباره میزان حضور طبیعت در آثارش گفت: طبیعت فقط تا جایی در آثارم حضور دارد که زیرساخت آثار شکل بگیرد و به ایجاد ارتباط بین فرم‌ها کمک می‌کند. پس از آن طبیعت کنار می‌رود و خودم به تنهایی روی آثار کار می‌کنم. در ادامه چیزی که برایم جالب است یافتن آن فرم‌هایی است که آشنا هستند ولی نمیتوان آنها را به چیز خاصی ارجاع داد. مثلا فرمی شبیه صورت انسان دیده می‌شود اما یک صورت واقعی نیست. ترکیب‌ها به‌طور بداهه شکل‌گرفته‌اند و همان لحظه که در طبیعت هستم آنها را انتخاب می‌کنم.

حیدری ادامه داد: اگر بخواهم حسی که آثارم القا می‌کند را توصیف کنم. مانند لحظه‌ای است که کودکی یک چیز جدید را می‌بیند و اظهار تعجب می‌کند و می‌پرسد که این چیست. کار من هم این حس را منتقل می‌کند که اجزای آن شبیه یک چیز هست، ولی هیچ چیز خاصی نیست و مخاطب را به سوال وامی‌دارد.

او ادامه داد: معمولا مخاطب در این تابلوها با وجود اینکه همان حالت انتزاعی را دریافت می‌کند، به دنبال شکل‌های آشنا می‌گردد. خودم نیز در عین اینکه هیچ عنصر واقعی در آثارم نیست قصد داشتم تصاویر آشنایی به چشم مخاطب بیاید.

نمایشگاه نقاشی ارغوان حیدری‌مجد با نام "هورقلیا" تا 21 تیر در گالری ویستا برپاست. گالری ویستا به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک 11 میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.