به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، آلبوم موسیقی "آواز باران" با آهنگسازی هوشنگ فراهانی و آواز فاروق کسمایی جمعه 21 تیر ساعت 16 با حضور فعالان شعر و موسیقی در فرهنگسرای ارسباران رونمایی می‌شود.

"آواز باران" بر اساس احساسی سیال بر روی اشعار و صدای فاروق کسمایی شکل گرفته و تنظیم این اثر را می‌توان تجربه‌ای دیگر در ساخت موسیقی ارکسترال بر روی اشعاری با وزن آزاد در موسیقی ایرانی دانست.

همچنین آوازهایی که با بیانی نوین، بهره‌گیری از فرازوفرودهای موسیقی کلاسیک ایرانی و اشعاری با مضامین ستایش جاودانگی عشق، مجموعه آواز باران را از دیگر نمونه‌های پیشین متمایز می‌سازد.

آوازباران33

مجموعه "آواز باران" مشتمل بر شش اثر بارنگ آمیزی سازها و ایجاد فضایی بدیع است. تلاش برای توصیف فضای شعر در قالب موسیقی و تنظیم برای سازهای زهی با همراهی سازهای بادی چوبی و برنجی از دیگر ویژگی‌های این اثر است و توانسته این آلبوم موسیقی را به موسیقی توصیفی در بیان مفاهیم شعر نزدیک نماید.

آلبوم موسیقی "آواز باران" از سوی انتشارات آوای چکاد منتشرمی شود.

ورود در این برنامه عموم آزاد است.

اجرای گروه موسیقی خجسته با آواز داود فیاضی

گروه موسیقی خجسته با سرپرستی و آهنگسازی سوسن اصلانی و آوازخوانی داود فیاضی پنجشنبه 20 تیر ساعت 21 در فرهنگسرای ارسباران به روی صحنه می‌رود.

khogasteh

این اجرای موسیقی با آوازخوانی داود فیاضی با همراهی سوسن اصلانی با ساز سنتور، محمود فرهمند ساز تنبک، بابک بقایی تار، علی شهیدی عود و حسن مکانیکی ساز نی به هنرمندان پیشکسوت تقدیم می‌شود.

مسابقه "هزار صدای پاپ" در فرهنگسرای ارسباران

مسابقه "هزار صدای پاپ" با داوری عبدالجبار کاکایی، رضا تاجبخش و حجت اشرف‌زاده پنجشنبه 20 تیر ساعت 15 در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

در این برنامه رضا تاجبخش، عبدالجبار کاکایی و حجت اشرف‌زاده در بخش‌های آهنگسازی، ترانه و آواز به داوری اجرای شرکت‌کنندگان می‌پردازند و نفر برگزیده را معرفی می‌کنند.

گروه موسیقی دکر با حضور برادران کاظمی، حامد و توحید خوانندگان گروه که پیش از این در فینال هزار صدا شرکت داشتند و آثاری را نیز به‌صورت رسمی منتشر کردند مهمان این برنامه هستند.

سام باجلان نوازنده نابغه ده ساله سازهای کوبه‌ای در این برنامه به اجرا می‌پردازد.

"هزار صدا" اولین برنامه استعدادیابی موسیقی در ایران است که با مدیریت آرش نصیری از سال 1392 در بخش پاپ و سال 93 در بخش سنتی در فرهنگسرای ارسباران فعالیت خود را شروع کرد. امسال در ماه خرداد نیز بخش "هزار صدای کودکان و نوجوانان" و همچنین بخش "هزار صدای شهرستان‌ها" این مسابقه نیز کلید خورده است.

ورود در این برنامه عموم آزاد است.

فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خ جلفا است و شماره‌های 20-22872818 برای آگاهی بیشتر اعلام می‌شود.