سرویس مد و لباس هنرآنلاین: برندسازی یک فرایند است و تنها استفاده از یک عنوان نمی‌تواند عبارت برندینگ را در لفظ و عمل توسعه بخشد.

فرایند برندسازی بیشتر متمرکز روی ایجاد و افزایش سطح آگاهی برند است و به‌واسطه برنامه‌های ترویجی و تبلیغاتی به ثمر می‌نشیند و طراحی هویت برند بخش اساسی این فرآیند محسوب می‌شود.

درعین‌حال برندینگ به فرایند مادری گفته می‌شود که درمجموع منجر به خلق ارزش مطلوب ما برای مشتری است، تمام چیزی‌هایی که مشتری در خصوص هویت تجاری شما، شامل حس، تجربه و تداعیات ذهنی باید بداند یا احساس به درک کند، شامل این مجموعه فعالیت‌هاست.

امروزه با گسترش شبکه‌های اجتماعی، فرصت برای برندسازی و فعالیت‌های منتج به برندینگ فراهم‌شده اما تنها روی کاغذ که در عمل به‌جرئت می‌توان گفت تعداد برندهای حقیقی در حوزه مد و لباس به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد.

هدف از انتشار این مطلب آن است که سایر فعالان حوزه مد و لباس از طراحان، تولیدکنندگان و صنعتگران با آگاهی از روند برنامه‌های کمیسیون ملی برند در جریان جزئیات فعالیت آنان قرارگرفته و در ادامه برندهای خود را در مسیر دستیابی به استانداردها برند برتر تجاری در سطح ایران، منطقه و جهان قرار دهند.

از همین رو، کمیسیون ملی برند باهدف تهیه دستورالعمل‌های ترویج و فرهنگ‌سازی، تدوین بسته‌های حمایتی و تشویقی، شناسایی خلأهای قانونی و تدوین راهکارها و پیشنهادات لازم برای توسعه فرهنگ برند و بالاخره تدوین شاخص‌های انتخاب برندهای برتر تجاری و ضوابط مرتبط با اعطای نشان تجاری عالی داخلی، شکل‌گرفته است.

بر این اساس، وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌عنوان رئیس این کمیسیون، به همراه وزارت امور خارجه، وزارت دادگستری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان ملی استاندارد، سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور و اتاق‌های بازرگانی و تعاون از اعضای اصلی این کمیسیون بوده و البته سایر دستگاه‌های اجرایی نظیر وزارت کشور، سازمان صداوسیما و سازمان میراث فرهنگی نیز می‌توانند با داشتن حق رأی به این کمیسیون دعوت شوند که ازجمله مدعوین نشست‌های این کمیسیون هستند.

براساس مطالعات میدانی و مذاکرات مفصلی که با ذینفعان اصلی برندینگ به‌ویژه واحدهای تولیدی منتخب داشتیم؛ به بسته‌ای حمایتی رسیده‌ایم که امروزه در دستور کار سازمان توسعه تجارت و کمیسیون ملی برند برای تصویب آن هستیم و اهم محورهای محتوایی این بسته عبارت است از:

ایجاد شورای عالی برند (با ریاست رئیس‌جمهور) برای حمایت از برندسازی ملی

پذیرش ارزش برند به‌عنوان وثیقه بانکی جهت دریافت تسهیلات

رفع محدودیت قیمت‌گذاری بر روی محصولات تولیدی برندهای برتر

معافیت‌های مالیاتی فروش برند (برندهای منتخب)

برخورداری معافیت و مزایای استفاده از خطوط تولید مناطق محروم جهت تولید محصول تحت برندهای برتر منتخب

رفع ممنوعیت نام‌گذاری با واژگان خارجی و مشکلات مربوط به ثبت برند، برطرف کردن ممنوعیت تبلیغات در رسانه‌های خارج از کشور و اعطای تسهیلات در خصوص تبلیغات محیطی و صداوسیما برای برندهای منتخب

اولویت به برندهای منتخب در تأمین و خرید داخلی دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی

 اعطای تسهیلات و مشوق‌های ویژه برای ترویج و توسعه صادرات برندهای منتخب