به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، گروه کر تنال با حضور خانم یانیا کناپیچ پیانیست و رهبر مهمان از کرواسی و به مدیریت هنری و سرپرستی میلاد عمرانلو 27 و 28 تیرماه ساعت 21 با حمایت انجمن موسیقی ایران در تالار رودکی روی صحنه می‌رود.

در این کنسرت آثاری از موسیقی کرال معاصر، آهنگسازان کروات، موسیقی محلی کرواسی و موسیقی کرال پاپ اجرا می‌شود.

یانیا کناپیچ پیانیست، رهبر کر و مدرس آواز از کشور کرواسی، در سال 2005 تحت نظر پروفسور هری گوسک در آکادمی موسیقی زاگرب در رشته ساز پیانو فارغ‌التحصیل شد. وی رهبری کر را در مدرسه رهبران کر انجمن رهبران کرواسی تحت نظر پروفسور برانکو استارک فرا گرفت و از سال 2014 در این زمینه فعال است.

کناپیچ در بین سال‌های 2014 تا 2018، مدیر هنری گروه کر در کرواسی بود و همراه این گروه جوایز متعددی را جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی به دست آورد. همچنین در سال 2018 از جانب انجمن رهبران کر کرواسی، جایزه ویژه رهبری را دریافت کرد و در سال 2019 نیز از ایشان برای داوری در رهبری را دریافت کرد و در سال 2019 نیز از ایشان برای داوری در ششمین دوره مسابقات گروه‌های کر کودکان کرواسی دعوت به عمل آمد.

او هم‌اکنون به‌عنوان مدرس پیانو در مدرسه موسیقی واراژدین مشغول به کار است. فعالیت دیگر او رهبری گروه آوازی موسیقی پاپ مدرسه واراژدین و گروه کر آکادمیک بخش سازمان و انفورماتیک کرواسی است.

تهیه‌کننده این اجرا علیرضا فواکهی و مدیر اجرایی رامین براتی است.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت می‌توانند به سایت اکسیر کنسرت به آدرس exirconcert.com مراجعه کنند.